  • 1. Data: 2010-08-26 21:24:03
    Temat: Ościeżnica i drzwi 80
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    2 ściany równoległe, położone w odległości 96cm od siebie.
    Czy można zmieścić pomiędzy nimi drzwi 80 cm z regulowanymi ościeżnicami? Jeśli
    nie, to co zrobić żeby się to udało? Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-26 21:50:30
    Temat: Re: Ościeżnica i drzwi 80
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >2 ściany równoległe, położone w odległości 96cm od siebie.
    > Czy można zmieścić pomiędzy nimi drzwi 80 cm z regulowanymi ościeżnicami?
    > Jeśli
    > nie, to co zrobić żeby się to udało? Pozdrawiam

    Tak trudno zajrzeć na strony producentów i zobaczyc jakie są otwory pod
    80'tke?

    Na przykład Porta System to 880mm a Prestige 910mm.
    Z listwami maskującymi odpowiednio 946 i 1018

    No więc gdzie jest problem?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-08-27 05:33:15
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]
    > 80'tke?
    >
    > Na przykład Porta System to 880mm a Prestige 910mm.
    > Z listwami maskującymi odpowiednio 946 i 1018

    Wielkie dzięki! Ale spokojnie, musisz wiedzieć, że zadający pytanie zazwyczaj
    nie zna się w ogóle na budownictwie (tak jest w moim przypadku) i chce
    zrewidować poglądy majstra, który mu wciska kit, bo rozumiem, że Porta System
    się zmieści!

    Oczywiście teraz zdaję sobie, że mogłem postąpić inaczej i popatrzeć na wymiary
    producentów, ale tym bardziej się cieszę z Twojej pomocy :)

  • 4. Data: 2010-08-27 06:05:56
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    (...)
    > Na przykład Porta System to 880mm a Prestige 910mm.
    > Z listwami maskującymi odpowiednio 946 i 1018
    >
    > No więc gdzie jest problem?
    >
    > --
    > Irokez

    Czy mógłbyś podpowiedzieć cz doświadczenia czym te systemy się różnią?
    Mam niedaleko dystrybutora systemu Porta, więc pewnie takie drzwi zakupię -mam
    nadzieję, że Porta są OK. Miłego Dnia!

  • 5. Data: 2010-08-27 06:44:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.08.2010 23:24, Maxi pisze:
    > 2 ściany równoległe, położone w odległości 96cm od siebie.
    > Czy można zmieścić pomiędzy nimi drzwi 80 cm z regulowanymi ościeżnicami? Jeśli
    > nie, to co zrobić żeby się to udało? Pozdrawiam

    Z regulowanymi? A po cholerę?

    Regulowane nie mają sensu przy równoległych ścianach.

    Dajesz normalne, nieregulowane i najwyżej obkładasz listwami
    wykończeniowymi, jak nie będzie na styk.

    Nieregulowane ościeżnice są dużo tańsze, nawet jeśli będziesz musiał
    dokupić listwy.

    Co do zmieszczenia się - przy nieregulowanych spokojnie. Skrzyło "80" ma
    w okolicy 82cm na prześwit, 84cm z felcem (ale to się właściwie nie
    liczy), dodajesz 10cm na ościeżnice i masz jeszcze po 2 cm zapasu.

  • 6. Data: 2010-08-27 07:04:14
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

> [...]
    > w okolicy 82cm na prześwit, 84cm z felcem (ale to się właściwie nie
    > liczy), dodajesz 10cm na ościeżnice i masz jeszcze po 2 cm zapasu.

    dzięki! Ponieważ przerabiam nowe mieszkanie od dewelopera, to chciałbym mieć
    wszystkie drzwi jednakowe. Czy te jedne obite listwami nie będą się rzucać w
    oczy? Wolałbym to samo wszędzie :) no chyba, że mnie zupełnie przekonasz i ew.
    nie da się tego zrobić do tych jednych drzwi, więc wtedy wszystkie zrobię
    inaczej. Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2010-08-27 10:37:44
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-08-27 08:05, Maxi pisze:

    > Czy mógłbyś podpowiedzieć cz doświadczenia czym te systemy się różnią?
    > Mam niedaleko dystrybutora systemu Porta, więc pewnie takie drzwi zakupię -mam
    > nadzieję, że Porta są OK. Miłego Dnia!

    Przede wszystkim wyglądem i cena.
    Ja mam u siebie Porta system mi się bardziej podoba i tańsza.
    Wszystko znajdziesz na http://www.porta.com.pl/

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 8. Data: 2010-08-27 10:39:14
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-08-27 09:04, Maxi pisze:

> [...]
    > nie da się tego zrobić do tych jednych drzwi, więc wtedy wszystkie zrobię

    Zdecydowanie nie wiesz o czym mówisz.
    Odwiedź stronę, którą Ci podałem... zobaczysz co to jest Porta System i
    listwy maskujące w ościeżnicy regulowanej.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-08-27 16:15:47
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > (...)

    > Czy mógłbyś podpowiedzieć cz doświadczenia czym te systemy się różnią?

    Nie mam doświadczenia, tyle co zebrałem informacji szukając drzwi pod to co
    zastałem, czyli gotowy otwór w ścianie.
    Więc najpierw szukałem systemu pod takie wymiary a potem co tam się podoba.

    Róznią się one wyglądem na który to ma wpływ właśnie ten otwór w ścianie,
    który determinuje budowę i grubość ościeżnic. Prestige sa masywniejsze.

    --
    Irokez