    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wylewka plywajaca :-)
    Date: Tue, 6 Aug 2013 14:32:07 +0200

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > I pewnie w projekcie tyle właśnie było, ale jak to na budowie ktoś coś
    > pomylił i trzeba było równać.
    >
    > Niedawno byłem na budowie gdzie projektant zapomniał o ociepleniu
    > balkonu od góry i dopiero na etapie ocieplania elewacji inwestor się
    > zorientował. Kazał dać na górę styropian i na to wylewkę. Gdy to
    > zobaczyła jego żona to stwierdziła że tak nie może być bo ona chce
    > mieć poziom płytek na balkonie na tym samym poziomie co poziom
    > podłogi w pokoju więc na całym piętrze została podniesiona podłoga
    > poprzez danie grubszej warstwy styropianu.

    a jak sobie poradzili z górnymi krawędziami otworów okiennych i drzwiowych
    ze schodami itd...
    z podejściami do wody, z gniazdami elektrycznymi

    Instalacji jeszcze nie było. Schody ma w projekcie drewniane bezpośrednio z
    salonu wzdłuż jednej ściany więc nie ma problemu z dołożeniem stopnia lub
    zmianą kąta. A okna pewnie są po prostu niżej patrząc od środka
    pomieszczenia. On ma wszędzie podłogówkę więc nie ma problemu z
    kaloryferami, dzieci już odchowane więc nikt nie wyskoczy.

    Największym jego zmartwieniem było czy na takiej grubszej warstwie
    styropianu nie będzie problemów z pękaniem wylewek i podłogówką.

    > bo wg mojego doświadczenia to nie można sobei tak O zmieniać projektowanej
    > grubości wylewek

    Formalnie tak - zmiana kubatury wymaga zmiany PnB, w praktyce ludzie
    zmieniają Terivę na strop lany zwiększając sobie wysokość pomieszczeń na
    poddaszu i nikogo to nie obchodzi.

    Problem może być gdy ktoś miał zaprojektowane okna na minimalnej
    dopuszczalnej wysokości i po podniesieniu podłogi są zbyt nisko - jakby ktoś
    to odbierał to mógłby się czepić.

    > łatwiej chyba było skuć wylewkę na balkonie i położyć tam cieńszy
    > styropian.

    ZTCW tam i tak jest tylko kilka cm styropianu od góry.

    Pozdrawiam
    Ergie