eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWylewka w piwnicy - jakie urządzenie wspomagające suszenie? › Re: Wylewka w piwnicy - jakie urządzenie wspomagające suszenie?
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wylewka w piwnicy - jakie urządzenie wspomagające suszenie?
    Date: Tue, 4 Jun 2013 10:21:25 +0200

    news:41d6078a-9f7d-4627-ad00-0efcbce0da47@googlegrou
    ps.com...

    > Też mi się tak wydaje aczkolwiek spotkałem dwóch właścicieli firm
    > robiących wylewki którzy twierdzili
    > ze tych półsuchych z miksokreta nie należy polewać.
    > Podobno wcześniej w Niemczech robili i tam niby bez podlewania;)

    Należy polewać, ale nie od razu po wylaniu. Trzeba odczekać, aż ona
    wstępnie stwardnieje i zacznie przysychać. Z reguły jest to 2-4 dni. Do
    wylewek dodaje się plastyfikatory i masę miesza w betoniarce, aby masa
    uwięziła dużą ilość mikropęchewrzyków powietrza, dzięki czemu wylewka
    stanie się bardziej elastyczna i odporniejsza na pękanie. Plastyfikator
    zachowuje się podobnie do mydła. Taka wylewka przypomina bitą śmietanę
    lub ubitą pianę z mydlin. Dlatego też wylewka musi być wylewana jako
    półsucha, aby nie utraciła tej puszystości.
    Gdybyśmy zaczęli polewać od razu po wylaniu to cząstki cementu zostaną
    wypłukane z powierzchni wylewki. Poza tym naturalna struktura
    mikropęcherzyków powietrza ulegnie zniszczeniu.
    Raz, że spowoduje to osłabienie powierzchni, przez co wylewka będzie się
    kruszyć na powierzchni (pylić), a po drugie, wypłukiwany cement zatka
    powstałe pory w głębszych warstwach wylewki, powodując, że pogorszy się
    elastyczność tej wylewki.
    Jeżeli chodzi o wylewki czy z mixokreta czy nie to wszystkie wykonuje
    się na półsucho i wszystkie należy polewać conajmniej przez kilka dni.
    Starzy fachowcy kazali polewać nawet przez 2-3 tygodni.
    Jednak z dwojga złego tj. zbyt wczesne polewanie i brak polewania,
    gorsze jest to pierwsze. W przypadku zbyt szybkiego wysychania, cement z
    czasem i tak stwardnieje, pochłaniając wilgoć z powietrza. Co prawda
    będzie to trwało bardzo długo, nawet do kilku lat. W tym czasie wylewka
    może jednak popękać, aczkolwiek technologia mixokreta zapewnia bardzo
    dobre uplastycznienie masy i tak naprawdę to dużo zależy tylko od firmy,
    która tą masę przygotowuje.
    Być może dlatego niektórzy wykonawcy mówią, że nie powinno się polewać.