  • 1. Data: 2013-06-04 08:39:35
    Temat: Wylewka w piwnicy - jakie urządzenie wspomagające suszenie?
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    Witam
    Na dniach będę robił wylewkę w piwnicy mixokretem. Piwnica składa się z
    3 pomieszczeń przechodnich z czego w drugim jest komin wentylacyjny, zaś
    w ostatnim okno otwierane. Piwnica jest pod poziomem gruntu. Jakiego
    urządzenia użyć aby przyspieszyć schnięcie tej wylewki. W piwnicy
    wiadomo że temperatura jest dużo niższa niż w domu. Czy np. postawienie
    nagrzewnicy 3,3 KW wystarczy? Nie zakładam oczywiście ciągłej pracy ale
    z przerwami. Czy lepszy będzie osuszacz powietrza czy jak to dokładnie
    się nazywa, lecz z dostępnością trudniej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-06-04 08:51:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciągłej pracy ale z przerwami. Czy lepszy będzie osuszacz powietrza
    > czy jak to dokładnie się nazywa, lecz z dostępnością trudniej.

    Żadnego. Tylko wietrzyć i to niezbyt intensywnie.
    Zbyt szybkie schnięcie wylewki spowoduje, że słabo zwiąże - będzie się
    kruszyć i pękać.
    Wylewki należy systematycznie polewać wodą przez kilka-kilkanaście dni,
    aby zapobiec jej pękaniu i dobremu związaniu.

  • 3. Data: 2013-06-04 08:58:45
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wylewki należy systematycznie polewać wodą przez kilka-kilkanaście
    > dni, aby zapobiec jej pękaniu i dobremu związaniu.

    Errata: miało być:

    ... aby zapobiec jej pękaniu i zapewnić dobre związanie.

  • 4. Data: 2013-06-04 09:02:24
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-06-04 08:58, uzytkownik pisze:

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Errata: miało być:
    >
    > ... aby zapobiec jej pękaniu i zapewnić dobre związanie.

    Ok, ale to będzie schło wieki.

  • 5. Data: 2013-06-04 09:33:01
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    > Ok, ale to będzie schło wieki.

    Mieszanka podawana przez maszynę jest półsucha a nie płynna.
    Wyschnie szybciej niż się spodziewasz.

  • 6. Data: 2013-06-04 09:41:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 08:51:23 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Wylewki należy systematycznie polewać wodą przez kilka-kilkanaście dni,
    >
    > aby zapobiec jej pękaniu i dobremu związaniu.
    Też mi się tak wydaje aczkolwiek spotkałem dwóch właścicieli firm robiących wylewki
    którzy twierdzili ze tych półsuchych z miksokreta nie należy polewać.
    Podobno wcześniej w Niemczech robili i tam niby bez podlewania;)

  • 7. Data: 2013-06-04 10:21:25
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Też mi się tak wydaje aczkolwiek spotkałem dwóch właścicieli firm
    > robiących wylewki którzy twierdzili
    > ze tych półsuchych z miksokreta nie należy polewać.
    > Podobno wcześniej w Niemczech robili i tam niby bez podlewania;)

    Należy polewać, ale nie od razu po wylaniu. Trzeba odczekać, aż ona
    wstępnie stwardnieje i zacznie przysychać. Z reguły jest to 2-4 dni. Do
    wylewek dodaje się plastyfikatory i masę miesza w betoniarce, aby masa
    uwięziła dużą ilość mikropęchewrzyków powietrza, dzięki czemu wylewka
    stanie się bardziej elastyczna i odporniejsza na pękanie. Plastyfikator
    zachowuje się podobnie do mydła. Taka wylewka przypomina bitą śmietanę
    lub ubitą pianę z mydlin. Dlatego też wylewka musi być wylewana jako
    półsucha, aby nie utraciła tej puszystości.
    Gdybyśmy zaczęli polewać od razu po wylaniu to cząstki cementu zostaną
    wypłukane z powierzchni wylewki. Poza tym naturalna struktura
    mikropęcherzyków powietrza ulegnie zniszczeniu.
    Raz, że spowoduje to osłabienie powierzchni, przez co wylewka będzie się
    kruszyć na powierzchni (pylić), a po drugie, wypłukiwany cement zatka
    powstałe pory w głębszych warstwach wylewki, powodując, że pogorszy się
    elastyczność tej wylewki.
    Jeżeli chodzi o wylewki czy z mixokreta czy nie to wszystkie wykonuje
    się na półsucho i wszystkie należy polewać conajmniej przez kilka dni.
    Starzy fachowcy kazali polewać nawet przez 2-3 tygodni.
    Jednak z dwojga złego tj. zbyt wczesne polewanie i brak polewania,
    gorsze jest to pierwsze. W przypadku zbyt szybkiego wysychania, cement z
    czasem i tak stwardnieje, pochłaniając wilgoć z powietrza. Co prawda
    będzie to trwało bardzo długo, nawet do kilku lat. W tym czasie wylewka
    może jednak popękać, aczkolwiek technologia mixokreta zapewnia bardzo
    dobre uplastycznienie masy i tak naprawdę to dużo zależy tylko od firmy,
    która tą masę przygotowuje.
    Być może dlatego niektórzy wykonawcy mówią, że nie powinno się polewać.

  • 8. Data: 2013-06-04 10:27:35
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Też mi się tak wydaje aczkolwiek spotkałem dwóch właścicieli firm robiących wylewki
    którzy twierdzili ze tych półsuchych z miksokreta nie należy polewać.

    > Podobno wcześniej w Niemczech robili i tam niby bez podlewania;)

    Mój wykonawca także pracujący wcześniej w Niemczech na drugi dzień po posadzkach
    kazał mi zwilżyć i przykryć folią na 2 - 3 tygodnie... posadzka zrobiła się jak skała
    :)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 9. Data: 2013-06-04 10:35:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Einstein" napisał w wiadomości grup

    > Jakiego urządzenia użyć aby przyspieszyć schnięcie tej wylewki.

    Wentylatora. Wylewka nie schnie tylko wiąże i do tego nie potrzebuje ciepła
    tylko powietrza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-06-04 11:17:09
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-06-04 10:35, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Einstein" napisał w wiadomości grup

    > Wentylatora. Wylewka nie schnie tylko wiąże i do tego nie potrzebuje
> [...]

    Dziękuję zatem wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi.