eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 20 Sep 2021 13:15:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 September 2021 at 15:32:31 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    wentylatorów, bez drobnych lamelek i zimą to całe zamarza i jest oblodzone i
    sprawnośc spada, ale działa tylko dl;atego, że powierzchnia aktywna parownika jest
    bardzo duża.

    to kosmiczna technologia, zaczynająca się od 100.000 $
> [...]
    > w pompach ciepła królują sprężarki śrubowe, które zapewniają o wiele
    > lepsze parametry, większe sprężanie, a przy tym mogą współpracować z
    > inwerterami, dzięki którym mają lepszy zakres modulacji.
    >
    > Po szóste, obecne pompy ciepła do rozmrażania parownika używają ciepła z
    > bufora, zamiast prądu, a zatem rozmrażają parowniki taniej niż gdyby
    > używały bezpośrednio prądu, ponieważ jest to ciepło pochodzące z
    > otoczenia, które zostało przepompowane do bufora z COP > 1. Dlatego COP
    > takich pomp jest wyższy niż w przypadku starszych pomp ciepła.
    ==

    --
    Jest dokładnie odwrotnie.
    Źródłem lodu a nie szronu na parowniku jest para wodna/ wilgoc w powietrzu i czym

    U niego, gdy nadchodzi odwilż, wiosna, to z parownika pompy ciepła odpada do 100 kg
    lodu, ale stopniowo, gdyby tam miał wentylatory, to by była tona lodu za całą zimę.

    Pompa ciepła nie ma żadnego bufora ciepła, gdyż taki bufor by skutkował dodatkową
    stratą efektywności pompy.

    Odmrażanie elektryczne jest najbardziej skuteczne , szybkie , ale kosztuje drogo.

    Nie jest prawdą, że powietrze o temp -20 C jest suche.,

    bo to przecież wynika z meteorologii i mozna odczytać w serwisie meteoblue, za cały
    rok

    A nawet jest będzie bardziej suche, to lód ma parowniku będzie miał -40 C, aby został
    ogrzany powietrzem o temp -20 C, aby delta T była dodatnia.

    A odmrażanie 1kg lodu o temp -40 C to nie to samo co -5 C czy -1 C

    Zatem defrost podczas mrozów generuje straty a nie zyski i zamiast odmrażac
    codziennie parownik, napędzać agregat, pompę, wentylatory, lepiej te energię
    przeznaczyć bezposrednio na ogrzewanie domu

    Po prostu pompa ciepła to jedynie dodatkowe źródło energii cieplnej, gdy nie ma
    mrozów.

    Znajomy problem rozwiązał w ten sposób, że parownik umieścił w zadaszonej hali,
    osłonietej od wiatru, ogrzewającej się samoczynnie od gruntu i to jest dobre
    rozwiązanie
    ale nie każdy ma dodatkową, pustą, zadaszona, zamknietą halę do pozyskiwania ciepła.

    Analogią byłoby inne mieszkanie na strychu, z którego parownik by pobierał ciepło do
    ogrzewania 1-go mieszkania

    Zatem powietrzna pompa ciepła odpada podczas mrozów, gdy omdrażanie parownika
    wymagane codziennie.

    Mozna zbudować parownik w formie rur miedzianych z aluminiowymi radiatorami, jak w
    Szwecji i umieścić na dachu, ale konstrukcja będzie wazyła ponad 100 kg
    i pompa sprężarki bardzo hałasuje i nie nadaje się do montazu w mieszkaniu, bo nikt
    nie zasnie, bo to hałas jak 10 lodówek Minsk przez cała noc i cała dobę.

    Pompa sprężarki musi być izolowana akustycznie od częsci mieszkalnej stropem, albo 2
    ścianami pionowymi
    a tutaj małe mieszkanko, czyli hałas pompy od razu ja eliminuje.