eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 21 Sep 2021 14:46:24 -0700 (PDT)
    <614a4094$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 21 September 2021 at 22:29:10 UTC+2, Uzytkownik wrote:
    > Ale bzdury piszesz. To wg Ciebie w jakich jednostkach mierzony jest
    > poziom infradźwięków czy ultradźwięków?

    > Bzdury piszesz. Dziesięć nowoczesnych pomp ciepła wytwarza mniej hałasu
    > jak jedna chłodziarka Mińsk.
    >
    > P.S. Mińsk to były chłodziarki, a nie lodówki. Poczytaj sobie co to jest
    > lodówka i skąd wzięła się jej nazwa.

    > Oczywiście, że nie było złe. Było bardzo złe.
    powietrzu, węgiel wypalał się na biało, prawie bezdymnie, na biało-czerwony żar.
    > Bzdury
    węgiel mają blokadę ciągu w górnej komorze i węgiel się spala wolno, dymi i generuje
    czad i całe osiedle śmierdzi zima i jest zadymione.
> [...]
    > po rozpaleniu kotł, a rozpalałem co 3-5 dni.
    >
    > Czyściłem kocioł, zasypywałem do pełna opałem, na wierzch trochę drewna,
    > które rozpalałem. Tak rozpalony kocioł wypalał cały węgiel bez dymu, a
    > spalał go przez 3-5 dni.

    > Pierdoły piszesz takie, że szkoda czytać.
    >
    > Od 5 lat grzeję tylko i wyłącznie gazem. Co roku straszono, że cena gazu
    > pójdzie w górę, a w rzeczywistości w okresie tych 5 lat cena gazu
    > zmalała. Co prawda obniżki były groszowe za m3, ale były.
    >
    > Tak więc proszę nie pisz pierdół na tematy, których kompletnie nie znasz.

    ogrzewania [parownika, bo grunt poniżej metra nie zamarza.

    na dworze, pompa generuje straty, gdyż delta T nie jest dodatnia.
    > Niby jaka jest?
    >
    > Kolego, jak widzę fizyka to jest przedmiot, którego nie miałeś okazji
    > się uczyć.
    medium nie nagrzewa się w parowniku z otoczenia, co latwo sprawdzićc na powrocie
    parownika.
    > Kompletna bzdura.
    >
    > Są pompy ciepła, a nawet klimatyzatory, które działają do -30'C. Poza
    > tym czy na zewnątrz jest +30 czy też -30'C to jest to temperatura
    > powyżej zera bezwzględnego, a skoro jest temperatura to także jest
    > energia cieplna. Poma ciepła tylko i wyłącznie przepompowuje to ciepło z
    > jednoczesnym przetransformowaniem temperatur.
    >
    > Im chłodniej na zewnątrz tym mniej wody rozpuszczonej w powietrzu i tym
    > mniej się oszrania parownik. Poza tym nowoczesne pompy ciepła świetnie
    > sobie radzą z tym szronem i lodem.

    roku niż nie rośnie, bo ziemia jest przemarznieta jeszcze z zimy.
    > Różnica jest taka, że powietrz masz pod dostatkiem i tego powietrza nie
    > zamrozisz.
    > Czy to był wujek spod Sosnowca? :)
    >
    > Dalszych Twoich bzdur już nie mam siły komentować.

    Dalszych Twoich bzdur już nie mam siły komentować.

    Im chłodniej na zewnątrz tym mniej wody rozpuszczonej w powietrzu i tym
    mniej się oszrania parownik.

    To by tak działało, gdyby nie występował nawiew wentylatorowy i byśmy nie znali
    efektu osadzania się szadzi na drzewach i na szybach zimą.

    I teraz sprawdzamy wilgotność względną na Grenlandii, gdyż tam mrozy, nawet wzdłuż
    lini brzegowej i nakladamy na mapę temperatur, wartości wilgotności względnej
    i nawet tam gdzie mrozy -5 -20 C, wilgotnośc względna może osiągać 95%

    Z wykresu punktu rosy vs. temperatura odczytujemy, że w c zasie mrozów, 1 m3
    powietrza może zawierac kilka gramów wody, od 5gr/m3 dla 0 C w dół

    Ale my nie suszymy powietrza, odzyskując parę wodną z zamkniętego 1 m3 powietrza,
    gdyż wentylator je ciągle nawiewa i punkt rosy też się zmienia, gdyż pogoda się
    zmienia, zmieniają sie fronty atmosferyczne, zmienia się temperatura.

    Zatem, w zależności od konstrukcji parownika, gęstości lamelek, aktywnej powierzchni
    parownika i prędkości przepływu powietrza przez parownik ilość odkładającego sie
    lodu, będzie wielokrotnie większa niż w przypadku paasywnego parownika szwedzkiego,
    bez nawiewu.

    A tam za sezon się odklada 100 kg lodu, który nie jest topiony, ani odbijany z
    profili aluminiowych.

    Ilość lodu nie zależy tez czy to monoblock i łatwo ją zmierzyć, gdyż powinna wyciekać
    pod parownikiem, o ile nie zdąży ponownie zamarznąć.

    Zatem 100 kg lodu dzieląc na 100 dni zimy, to codziennie trzeba topić 1 kg lodu w
    różnych temperaturach zewnętrznych
    i dlatego sprawność pc tak radykalnie spada podczas mrozów.