eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie) › Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 11:14:26 -0700 (PDT)
    <614a4094$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <614b28c1$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Wymiana ogrzewania (mieszkanie w starym budownictwie)
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 14:59:46 UTC+2, Uzytkownik wrote:
    > Ale bzdury piszesz. Poza tym mylisz szadź ze szronem.
    >
    > Poczytaj dokładniej co to jest szadź i kiedy ona powstaje.
    wzdłuż lini brzegowej i nakladamy na mapę temperatur, wartości wilgotności względnej
    > No właśnie - wilgotności względnej.
    >
    > Aby Ci to uzmysłowić to porównaj ile to jest 50% z 1000kg a 50% z 1kg.
    powietrza może zawierac kilka gramów wody, od 5gr/m3 dla 0 C w dół

    gdyż wentylator je ciągle nawiewa i punkt rosy też się zmienia, gdyż pogoda się
    zmienia, zmieniają sie fronty atmosferyczne, zmienia się temperatura.

    powierzchni parownika i prędkości przepływu powietrza przez parownik ilość
    odkładającego sie lodu, będzie wielokrotnie większa niż w przypadku paasywnego
    parownika szwedzkiego, bez nawiewu.

    > Tam się odkłada 100kg lodu, bo nie ma tam funkcji defrost (rozmrażania).
    > Poza tym przy takim pasywnym wymienniku musi się on schładzać do
    > niższych temperatur, a to sprawia, że on się bardziej oszrania niż
    > wymiennik, który utrzymuje wyższą temperaturę.
    wyciekać pod parownikiem, o ile nie zdąży ponownie zamarznąć.

    różnych temperaturach zewnętrznych
    > Nic nie spada, bo nowoczesna PC nie dopuszcza do sytuacji, aby tyle lodu
    > narosło.
    Jeżeli piszę o szadzi to nie mam na myśli szronu
    i proponuję się naumieć

    ==
    Szadź - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szadź

    Szadź (sadź) - osad lodu powstający przy zamarzaniu małych, przechłodzonych kropelek
    wody (mgły lub chmury) w momencie zetknięcia kropelki z powierzchnią przedmiotu lub
    powierzchnią wcześniej narosłej szadzi. Składa się ze zlepionych kryształków lodu
    narastając niekiedy do stosunkowo znacznych grubości.

    szadź może przejść w szron, ale wymaga do tego spelnienia warunków
    a takim jest np. gladka powierzchnia szyby, wtedy krystalizacja lodu nie generuje
    igiełek 3D, ale płaskie wzory na szybie

    ==
    Szron - Wikipedia, wolna encyklopedia
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Szron

    Szron - osad atmosferyczny, tworzący drobne lodowe kryształki w postaci igieł, piórek
    na poziomych powierzchniach .