    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana pieca pilne
    Date: Wed, 25 Jan 2012 21:19:41 +0100

    Dnia 25-01-2012 o 18:25:14 kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > Właśnie. Nie mam siły ani czasu na dokładanie miału i nie chce tego syfu
    > :-)
    >
    > Doradźcie co tu począć :-) jescze nie tak dawno ropa była po 1.00 PLN,
    > później rosła i rosła. Teraz 4.30 więc jakiekolwiek tankowanie nie
    > przejdzie.
    Aleś dołożył do pieca :) gdzieś ty się uchował jak kupowałeś ten piec i
    olej,
    już wtedy to było jedno z najdroższych źródeł ciepła.
    Możesz kupić oczywiście piec na jakiś pelet czy groszek ale ceny opału
    rosną
    i poza tym te piece nie są takie całkiem bezobsługowe jak olej, gaz czy
    prąd.

    > Za cenę tankowania wymienię piec albo kupie palnik na pellet.
    > Co do tych "śmieci" jak drewno to mam na myśli nie tylko pellet więc w
    > olejowym tego nie spalę i bym musiał zakupić inny kocioł.
    > Ale nie wiem co zrobić czy piec na groszek z retortą czy wsadzić palnik
    > w olejaka czy co zrobić ? Ile jeszcze pellet będzie po 700zł/t ?
    Nic nie wskazuje aby był tańszy, powiem że będzie drożał podobnie jak
    węgiel,
    ja bym ci radził PC powietrzną taką 18kw może starczy na te twoje hektary
    do grzania
    za 11kzł, to prawie za darmo, podłączasz do instalacji i grzejesz.
    W jeden dzień kupujesz na drugi masz podłączoną.
    Tyle że będziesz musiał szybko popracować nad domem aby zmniejszyć
    zużycie ciepła.
    tu masz np
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-powietrzna-bez-odwier
    tu-13-25kw-i2065422062.html
    znajdziesz tam -17kW za 14 000 zł i 25kW za 19 500 zł
    to jest przykład nie mam nic wspólnego z tą aukcją, był jeszcze tańszy
    sprzedawca
    z te 11kzł ale nie mogę go teraz znaleść.

    --
    Pozdr
    JanuszK