    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana złoża w zmiękczaczu
    Date: Sun, 28 Jan 2024 12:39:58 +0100

    On 27.01.2024 19:14, Lisciasty wrote:

    > Mam 2 mechaniczne gdzie pakuję piankę niby "1 mikron". Żółtego syfu się
    > na tym odkłada masa, ale nie wiem czy to żelazo czy jakaś glinka czy
    > inne coś...

    Rude? To żelazo. Kiedy taka woda styka się z powietrzem, to następuje
    wytrącanie się tego pierwiastka. Lepiej na filtrze niż na końcu kranu
    np. w pralce ;-)

    Sąsiad miał hydrofor taki nowoczesny z pompowaną gumową w środku - woda
    z kranu leciała ruda. Zmienił na hydrofor "starego typu" gdzie powietrze
    styka się z wodą (trzeba dopompować raz na miesiąc) ale całą ruda
    zostaje w hydroforze teraz a z kranów leci w końcu czysta woda.

    > No ja mam sam zmiękczacz ale na oku mam złoże co niby ma też odżelazianie
    odmanganianie i odcośtamowanie ?
    > Ecomix A się nazywa.

    Być może się nie znam, ale to złoże odpowiada właśnie za "typ"
    urządzenia. Też mam Ecomix A i on faktycznie zmniejsza żelazo, amoniak,
    reguluje pH na 6,5-7, potas i mangan.

    Wiem że działa, bo oddaje co 2-3 lata wodę za uzdatniaczem do badania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz