  • 61. Data: 2022-03-24 15:26:08
    Temat: Re: Wzrost cen gazu sezon-sezon
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 15:16 WS <L...@c...pl> pisze:

    > Jeśli analizujemy sprawność cyklu idealnego, to zależy od różnicy
    > temperatur, ale w praktyce już nie (straty na sprężarkach, cykl odbiega
    > od ideału...),
    cykl idealny nas nie interesuje, interesują nas koszty ogrzewania.
    W praktyce COP zależy od czynnika, bo nawet na "chłopski rozum" zależeć
    musi.

    Jarosław napisał:
    "Medium w pompie może mieć różne
    "fizyczne właściwości", sporo od nich zależy, ale akurat nie COP."

    co już od dawna nie jest prawdą

    > w praktyce wygląda tak, jak np. tu opisano
    > https://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.ele
    ment.baztech-article-BWA9-0049-0021/c/httpwww_wat_ed
    u_plm000000biuletyndownload_phptable3bazaartykulowfi
    elddodajpobierzkey1320.pdf

    nie ma r32 :-)

    TG

  • 62. Data: 2022-03-24 15:36:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Odważna teza, masz jakieś badania na jej poracie?

    Tak, mam. Badania te prowadził niejaki Nicolas Carnot w latach dwudziestych
    XIX wieku. W ciągu tych dwóch wieków próbowano im zaprzeczyć nie tylko na
    pl.misc.budowanie. Ale przecież w kulisty kształt Ziemi też nie wszyscy
    uwierzyli. Co ciekawe, równania opisujące termodynamikę gazów wywiódł
    z całkowicie błędnej teorii, w którą wierzył. Że niby energię przenosi
    tajemniczy "cieplik". A mimo to wzory poprawnie opisują rzeczywistość.
    Nie zawsze jednak jest tak, że z błędnych wierzeń wynika coś wartoścowego.
    Uwagę tę polecam Czytelnikom.

    > Producenci pomp i sprężarek mają odmienne zdanie na ten temat.

    Jasne. Pisałem o tym na samym początku.

    Jarek

    --
    Port to są spotkania kumpli co przed laty
    Uwierzyli w ziemi czarodziejski kształt

  • 63. Data: 2022-03-24 15:50:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > W praktyce COP zależy od czynnika, bo nawet na "chłopski rozum"
    > zależeć musi.

    O, widzę godnego kontynuatora myśli znanego empirysty, pana Mateusza B.
    Zaproponował on eksperyment "to wymień ten co masz na dowolny inny i daj
    znać jak się COP zmienił". Zatem do dzieła -- mam R12, kolega mi tu po
    starej dobrej znajomości zastąpi go SES36 -- i już mam COP o połowę
    większy. Zgadza się? Chyba tak, bo jak nie, to chłop wyciągnie widły jako
    argument.

    > Jarosław napisał:
    > "Medium w pompie może mieć różne "fizyczne właściwości", sporo
    > od nich zależy, ale akurat nie COP."
    >
    > co już od dawna nie jest prawdą

    Od jak dawna? Kiedy odwołano obowiązywanie równań gazowych?

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2022-03-24 16:04:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 15:50 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > starej dobrej znajomości zastąpi go SES36 -- i już mam COP o połowę
    > większy. Zgadza się? Chyba tak, bo jak nie, to chłop wyciągnie widły jako
    Dyskutujesz z Toshibą, Mitsubishi, Gree, Panasonic, LG, Samsung i wiele
    innych.
    Wszyscy oni twierdzą, że w tym samym urządzeniu wymiana czynnika na inny
    daje inny COP. Podpierają to stosownymi dokumentacjami z wykresami.
    Jeden link podałem. Daj teraz Ty linka do badań jakiegoś producenta
    sprężarek lub gotowych PC w których będzie czarno na białym pokazane co Ty
    twierdzisz: "czynnik nie ma wpływu na COP urządzenia".

    > Od jak dawna? Kiedy odwołano obowiązywanie równań gazowych?
    W rzeczywistym urządzeniu zachodzą rzeczywiste zjawiska.
    Ja nie dyskutuję z teorią, dyskutuję z Twoim twierdzeniem zacytowanym
    powyżej.

    TG

  • 65. Data: 2022-03-24 16:07:57
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 15:36 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    > tajemniczy "cieplik". A mimo to wzory poprawnie opisują rzeczywistość.
    > Nie zawsze jednak jest tak, że z błędnych wierzeń wynika coś

    Twój moralizatorski ton nic tu nie zmieni. Nikt tu nie nie obala cykli
    Carnota.
    Napisz po prostu, że nie masz pojęcia dlaczego w PC czynnik ma wpływ na
    COP i będzie po sprawie. Nikt nie jest nieomylny.

    TG

  • 66. Data: 2022-03-24 16:17:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Dyskutujesz z Toshibą, Mitsubishi, Gree, Panasonic, LG, Samsung i wiele
    > innych.

    Nie, z nimi nie dyskutuję i nie mam zamiaru.

    > Wszyscy oni twierdzą, że w tym samym urządzeniu wymiana czynnika na inny
    > daje inny COP. Podpierają to stosownymi dokumentacjami z wykresami.

    A tyle tu "się pisało", że nie teoria i wykresy ważne, lecz praktyka.
    Proszę więc o przeprowadzenie eksperymentu planowanego przez p. Pateusza.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2022-03-24 16:19:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Nikt tu nie nie obala cykli Carnota.

    Ależ Wodzu, co Wódz? Jak nie, jak tak? Żeby tylko to usiłowano tu obalić!

    > Napisz po prostu, że nie masz pojęcia dlaczego w PC czynnik ma
    > wpływ na COP i będzie po sprawie. Nikt nie jest nieomylny.

    Ale ja mam pojęcie!

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2022-03-24 16:28:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 16:19 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Ależ Wodzu, co Wódz? Jak nie, jak tak? Żeby tylko to usiłowano tu obalić!
    Czyli jak zwykle u Ciebie.

    > Ale ja mam pojęcie!

    nie masz zielonego pojęcia.
    Dyskusja z Tobą jest podobna do dyskusji z kolegą "a a".
    Dostałeś dwa wykresy i zero komentarza po Twojej stronie - potrafisz się
    do nich odnieść?
    Są sprzeczne z Twoim twierdzeniem. Pokaż gdzie autorzy tych wykresów się
    mylą.

    TG

  • 69. Data: 2022-03-24 16:30:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 16:17 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Nie, z nimi nie dyskutuję i nie mam zamiaru.
    Dyskutujesz twierdząc: "czynnik nie ma wpływu na COP urządzenia".

    > A tyle tu "się pisało", że nie teoria i wykresy ważne, lecz praktyka.
    > Proszę więc o przeprowadzenie eksperymentu planowanego przez p. Pateusza.
    Każdy ze wskazanych przeze mnie producentów PC zrobił takie badania i
    opisał je w swojej dokumentacji.

    TG

  • 70. Data: 2022-03-24 17:08:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Dyskutujesz twierdząc: "czynnik nie ma wpływu na COP urządzenia".

    Twierdzenie to nie jest dyskusja.

    > Każdy ze wskazanych przeze mnie producentów PC zrobił takie badania i
    > opisał je w swojej dokumentacji.

    Nie, nie zrobił. Ja też nie będę dłużej nalegał, bo wynik da się przewidzieć.

    --
    Jarek