  • Data: 2017-10-08 11:29:40
    Temat: Re: ZE wymienił mi licznik
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, October 8, 2017 at 10:20:21 AM UTC+2, Janusz wrote:

    > Nie, nic się nie zgadza, każdy odbiornik ma coś takiego jak cos fi czyli
    > przesunięcie
    > prądu i napięcia, oznacza to że one jednocześnie nie płyną one w max
    > wartości, zwykłym miernikiem się tego nie zmierzy, musi byś równoczesny
    > pomiar napięcia i prądu czyli miernik mocy, lub oscyloskop 2kanałowy z
    > sondą prądową, wtedy dopiero to widać.
    > Jedynie grzejniki czajniki zwykłe żarówki czyli obciążenia oporowe mają
    > cos fi =1 i dla nich moc to iloczyn prądu i napięcia, ale już silniki
    > mają na tabliczce napisane jakie mają cos fi i wynosi ono od 0,6 do 0,7,
> [...]

    problem z Cos fi tez moze byc, ale wiekszy jest z impulsowym zasilaniem, np.
    sciemniacz z trakiem/tyrystorem pobierajacy prad jakos tak:
    http://livesound.pl/images/stories/4052:.jpg

    Zeby obliczyc sredni prad / napiecie nalezy scalkowac przebieg - policzyc pole pod
    wykresem... najtanszy sprzet robi to trywialnie - mierzy maks i dzieli przez pierw. z
    2 (np. tak jest wyskalowane wychylenie wskazowki przy danym napieciu), co dziala dla
    pelnej sinusoidy. Dla przebiegu jak na rysunku 2x zawyzy...

    WS