    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabudowa tarasu i prawa autorskie architekta.
    Date: Sun, 15 Nov 2009 15:01:08 +0100

    Adam pisze:

    > Upieram się przy swoim
    > Juz od kilkunastu lat projektuje docieplenia wielu budynków nawet 11
    > kondygnacyjnych i jakos nikt nie wpadł na pomysł dochodzenia praw
    > autorskich. W jednym z takich budynków nawet mieszka projektant takiego
    > osiedla i co ...i nic. Myslę że uzurpowanie sobie nadmiernych praw jest
    > bezpodstawne. Czyżby teraz kolejna zmiana kolorystyki takiego budynku dawała
    > mi prawo do praw autorskich ? Jeśli tak to także malarz pokojowy powinien
    > mieć te prawa a jakoś nie słyszałem ażeby kiedykolwiek były egzekwowane.

    Polecam link, który już podałem wcześniej.
    http://www.eporady24.pl/drukuj_artykuly-693.html
    Nie znam orzecznictwa polskich sądów, jednak biorąc pod uwagę lekki
    lobbing w tej materii
    http://www.rp.pl/artykul/8,391364_Zapakowani_w_styro
    pian.html
    może się to zmienić.

    To, że nikt nie wpadł na pomysł oznacza jedynie, że JESZCZE nie wpadł na
    pomysł. A to, czy zmiana kolorystyki będzie oznaczała utwór w rozumieniu
    prawa autorskiego w przypadku sporu będzie decydował sąd. Przykład z
    innej dziedziny: każde zdjęcie z automatu podlega prawu autorskiemu i
    nie ma znaczenia, czy umiesz robić zdjęcia, czy nie.

    M.