    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki - hipoteka
    Date: Mon, 7 May 2012 19:49:56 +0200

    >Podstawowe zasady zabezpieczeń są proste:
    >Dla kupującego: umowa przedwstępna zakłada że kredyt zostanie spłacony,
    >przy zawieraniu umowy sprzedający ma obowiązek okazać potwierdzenie z banku
    >o >spłacie.

    no własnie to nie takie proste, sprzedający prawdopodobnie wziął kredyt na
    tą działkę i dopóki nie dostanie pieniędzy z sprzedaży nie będzie miał
    możliwości
    spłaty zadłużenia. To zdaje się że jest główny powód sprzedaży.

    Włąsnie ja kombinuję w jaki sposób bezpiecznie kupić działkę i upewnić się
    że sprzedający spłacił kredyt.

    Mogę uzgodnić, że idziemy podpisać akt, daje sprzedającemu do ręki różnicę
    między
    kredytem a ceną działki i wychodzimy razem od notariusza i spłacamy razem
    jego kredyt.
    W tym przypadku ja mogę się rozmyślić od spłaty jego kredytu i go w pewnym
    sensie
    wyrolować - choć pozornie ponieważ bank i tak pewnie zapuka do mojego okna
    odebrać dług w działce, z tym że na początku samego dłużnika pociąga trochę.
    Dlatego myślę
    że sprzedający może się nie zgodzić na takie rozwiązanie...

    Zresztą mnie odpowiadała by również jakaś metoda bardziej sformalizowana...

    >Dla sprzedającego: zaliczka, która mu zostaje gdyby kupujący się wycofał z
    >zakupu.

    w zasadzie to nie będzie konieczne, jak podejmę decyzję gotów jestem z dnia
    na dzień podpisać akt notarialny i wyłożyć pieniądze na "stół".
    A zliczki nie wpłacę dotąd, dokąd nie sprawdzę wszelakich formalności
    związanych z działką.
    W moim przypadku taka umowa była by raczej czymś fikcyjnym.

    Pozdrawiam
    Darek