    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki - hipoteka
    Date: Mon, 7 May 2012 22:00:10 +0200

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jo8slh$gr0$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Wiem, że takie pytania przewijają się dość często ale
    > Was jako doświadczoną grupę chcę zapytać o to jak Wy się
    > zabezpieczaliście ;-).
    >
    > Znalazłem fajną działkę z obciążeniem hipotecznym. Jak maksymalnie
    > zabezpieczyć transakcję abym nie spłacał czyjegoś kredytu?
    > Chcę też dać poczucie bezpieczeństwa sprzedającemu, aby nie
    > odczuł, że ja chcę go wyrolować.
    > Szukam metody bezpiecznej transakcji dla nas obu.
    >
    > Raczej pomysł z przejęciem kredytu średnio mi się podoba, za dużo
    > komplikacji.

> [...]

    trudno będzie. Umowy kupna sprzedaży nieruchomości nie są umowami
    wzajemnymi. Przeniesienie własności nie implikuje konieczności zapłaty i
    odwrotnie. Dokonanie zapłaty nie jest żadnym gwrantem przeniesienia
    własności. Zobowiązania stron umowy wobec stron trzecich dodatkowo mogą
    skomplikować realizację umowy i w przypadku sporu zasadniczo sąd nie będzie
    brał ich pod uwagę. Jeżeli sprzedający otrzyma pieniądze, należą one do
    niego i ch... komu do tego co z nimi zrobi. Jeżeli kupujący otrzyma
    nieruchomość, należy ona do niego i problemy związane z jej własnością
    także. Ryzyk - fizyk. Tylko zaufanie, ewentualnie zastosowanie jakiegoś
    przymusu. Zapisy w umowach mogą co najwyżej podziałać na tych co święcie
    wierzą w moc słowa pisanego. Ci ci nie wierzą mogą je mieć głęboko w d.....
    i dobrze na tym wychodzić na dodatek w majestacie prawa.
    --
    Jackare