    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki - hipoteka
    Date: Mon, 7 May 2012 22:43:01 +0200

    > bzdury piszesz....
    > masa jest transakcji nieruchomosci obciazonych kredytem
    > kazdy notariusz wie jak to sie zalatwia
    > bezpiecznie i spokojnie dla obu stron
    > wystarczy powiedziec notariuszowi co i jak o on juz znajdzie najlepszy
    > sposob.

    Powiem tak, nigdy nie dokonywałem takiej transakcji i jest to dla
    mnie nowum. Poprzednią działkę kupowałem "czystą", tz. było jakieś
    obciążenie hipoteczne ale całego gospodarstwa i sprzedający przy podpisaniu
    aktu dostarczył odpowiedni dokument wyłączający działke, która kupowałem
    spod roszczeń banku. Transakcja miła szybka i bez problemów.

    Teraz wygląda to inaczej, ponieważ hipoteka nie zostanie zdjeta do momentu
    jak moje pieniądze nie zasilą kredytu. Generalnie czytałem o metodach
    jakie można zastosować w takim przypadku ale nie do konca jestem przekonany,
    czy takie metody w pełni mnie zabezpieczą i czy nie wymagają minumum
    zaufania. Nie chodzi mi tylko o odzyskanie czy nieodzyskanie pieniędzy ale
    o ewentualne "szarpanie" się w późniejszym okresie.

    Ja jestem w stanie zapewnić zabezpieczenie w gotówce w każdej chwili,
    dla sprzedającego, jednak przy działce hipotecznej wolał bym uniknąć
    wpłacania
    zadatków itp, tym bardzie że jak wspomniałem wcześniej, gotówką dysponuję
    od ręki i transkcję mogę zfinalizować w minimalnym czasie z mojej strony i
    najwęższym
    gardłem czasowym będzie załatwienie formalności po stronie sprzedającego.

    Z drugiej strony gdyby to był tak duży problem (hipoteka) to pewnie
    80% nieruchomości na rynku sprzedawało by się tragicznie trudno, ponieważ
    na większości wisi pewnie jakaś hipoteka.

    Chętnie przeczytam wszystkie Wasze opinie i pomysły a najchętniej
    doświadczenia
    z Waszych zakupów nieruchomości. Wizytę u notariusza już planuję ale
    notariusz
    też człek i może coś pominąć, pomylić się na coś nie zwrócić uwagi dlatego
    pytam
    również tutaj.

    Pozdrawiam
    Darek