    From: enemyunknown <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki - hipoteka
    Date: Tue, 8 May 2012 00:02:20 -0700 (PDT)

    On 8 Maj, 08:07, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Dla odmiany transakcje bezgotówkowe nie gwarantują, że jakiekolwiek
    > pieniądze sprzedający kiedykolwiek otrzyma. A nieruchomość już nie
    > będzie jego ...
    >
    > Temat był wałkowany wielokrotnie na pl.soc.prawo (również wersja z
    > kredytem, o ile mnie pamięć nie myli) i sugeruję wątkotwórcy tam właśnie
    > się udać w celu doczytania proponowanych rozwiązań (depozyt u
    > notariusza, rachunek powierniczy w banku, etc.).

    Ja sprzedawałem obciążoną hipoteką działkę. Kupujący dodatkowo też
    brał kredyt. Jego bank chciał papierek od mojego banku
    z numerem konta do spłaty kredytu (konta technicznego kredytu).
    Wydawało się, że to bezpieczne rozwiązanie. Tyle, że mój bank
    dał taki papierek, ale z nr mojego rachunku ROR (!). Po podpisaniu
    umowy u notariusza minęło kilka dni, i bank kupującego przelał
    kasę na ten mój ROR, a ja uciekłem do Argentyny...a tak naprawdę,
    wtedy zleciłem z mojego ROR całkowitą spłatę kredytu, i dostałem
    krótko potem papier o całkowitej spłacie, który przekazałem
    kupującemu.