  • 1. Data: 2013-07-02 22:02:51
    Temat: Zamrażarka w piwnicy? A może jakiś tuning?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Kupiłem pierwszą w życiu zamrażarkę (nie śmiejcie się ;). Zakisiłem ją u brata w
    piwnicy, piwnica w bloku, grube ściany, 1,5m piwnicy pod ziemią. Piwnica ostatnio
    zrobiona na cacy (płytki, te sprawy) więc czysto jest, ale pytanie czy mogę ją tam
    zostawić na cały rok? Zimą tam pewnie spadnie temperatura do +10 lub niżej, w
    zasadzie dobrze bo mniej prądu zje, ale czy nie padnie przedwcześnie?
    Piszą w instrukcji że zżera 264 kWh/rok. Nie mogę się doszukać metodologii liczenia
    tegoż, wie ktoś może?
    Wpadł mi do łba pomysł na docieplenie tego pudła (zamrażara w kształcie
    prostopadłościanu, klapa otwierana do góry). Myślicie że to ma sens? Jakby użyć
    styropianu z odpadów to może by się opłaciło ;)

    L.

  • 2. Data: 2013-07-02 22:12:18
    Temat: Re: Zamrażarka w piwnicy? A może jakiś tuning?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lipca 2013 22:02:51 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Wpadł mi do łba pomysł na docieplenie tego pudła (zamrażara w kształcie
    prostopadłościanu, klapa otwierana do góry). Myślicie że to ma sens? Jakby użyć
    styropianu z odpadów to może by się opłaciło ;)

    No jak dla mnie ma to duzy sens. Tylko nie ocieplaj skraplacza ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-07-03 07:17:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jul 2013 13:02:51 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    prostopadłościanu, klapa otwierana do góry). Myślicie że to ma sens? Jakby użyć
    styropianu z odpadów to może by się opłaciło ;)

    Zerknij na tabliczke, jaka to klasa klimatyczna. Mialem kiedys lodowke
    Polar, ktora teoretycznie musiala miec do pracy zapewnione przynajmniej +15
    st. C (plus/minus 1 stopien, juz dokladnie nie pamietam).

    Z drugiej strony w znanych mi blokach temperatura w piwnicy nawet w duze
    mrozy nie spada ponizej kilkunastu st. C.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-07-03 08:22:20
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-02 22:02, Lisciasty pisze:
> [...]
    prostopadłościanu, klapa otwierana do góry). Myślicie że to ma sens? Jakby użyć
    styropianu z odpadów to może by się opłaciło ;)

    Zamrażarki mają zabezpieczenia, które je wyłączają przy spadku poniżej
    jakiejś tam temperatury. Sprawdź, czy twoja zamrażarka też tak ma i jaka
    jest ta temperatura graniczna.

    Pisano tu ostatnio na grupie na ten temat (albo na pl.rec.dom) i nie
    chciało mi się wierzyć, ale 3 dni temu kolega opowiadał mi, że jego
    rodzice mają właśnie taki problem, że im się wyłącza w zimie (stoi w
    komórce lokatorskiej) :) Teraz już wierzę :)

    W sumie to dziwna sytuacja, bo raczej sprawność zamrażarki powinna
    rosnąć wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2013-07-03 10:47:04
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2013-07-02 22:02, Lisciasty pisze:
    Zakisiłem ją u brata w piwnicy,
    Tak zapytam czy piwnice mają osobne liczniki na boksy, czy tez wszyscy
    pracują równo na Twoją zamrażarkę ?:)

  • 6. Data: 2013-07-03 11:31:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, July 3, 2013 10:47:04 AM UTC+2, krak wrote:
    > Tak zapytam czy piwnice majďż˝ osobne liczniki na boksy, czy tez wszyscy
    > pracuj� r�wno na Twoj� zamra�ark� ?:)

    Jakby to było na "niczyim" zasilaniu, to bym nie pytał o zwiększenie izolacji ;)

    Prunt z mieszkania, bo mieszkanie nad piwnicą bezpośrednio. Jakoś nie wpadłem na
    pomysł podessania się do lampy na korytarzu :]

    L.

  • 7. Data: 2013-07-03 11:33:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, July 3, 2013 8:22:20 AM UTC+2, wolim wrote:

    > Zamra�arki maj� zabezpieczenia, kt�re je wy��czaj� przy spadku
    > jakiej� tam temperatury. Sprawd�, czy twoja zamra�arka te� tak ma i
    > jest ta temperatura graniczna.

    Niby jest w klasie od 10 st. C, ale nie wiem czy ma jakiś czujnik, muszę poszperać.
    Poczytam jakieś fora o chłodnictwie to pewnie znajdę podobny temat, jakby co to
    zmodyfikować taki czujnik to raczej nie problem ;)

    L.

  • 8. Data: 2013-07-03 12:56:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 11:31:35 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Prunt z mieszkania, bo mieszkanie nad piwnicą bezpośrednio. Jakoś nie wpadłem na
    pomysł podessania się do lampy na korytarzu :]

    O ile tam jest 230V :) W bloku moich rodzicow juz dawno temu zmienili na 12V.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-07-03 13:38:16
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2013-07-03 11:31, Lisciasty pisze:

    > Prunt z mieszkania, bo mieszkanie nad piwnicą bezpośrednio. Jakoś nie wpadłem na
    pomysł podessania się do lampy na korytarzu :]

    To dobrze, bo jak mieszkałem w bloku to każda piwnica była na zasilaniu
    klatkowym i był właśnie problem z zamrażarkami...
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-07-03 19:38:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2013 12:56:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > O ile tam jest 230V :) W bloku moich rodzicow juz dawno temu zmienili na 12V.

    Hm, mam wrażenie że duży sinusoidalny ups dałby radę ;)

    L.