    From: "jagr" <j...@W...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaskakująca dogrywka. A może nie.
    Date: Thu, 30 Dec 2010 15:18:39 +0100

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ifhrf0$p55$1@news.onet.pl...
    > To, że w danej chwili kocioł nie pracuje nie oznacza to
    > od razu oszczędności- dom czerpie ciepło z akumulowanej
    > energii w murach. Gdy ta energia spadnie i "ciągnie od ścian"
    > to faktycznie kocioł pracuje a "gaz idzie jak woda".
    > Stąd dobowe pomiary zużycia gaz\u są orientacyjne, gdyż
    > trudno jest uwzględnić w tym różnicy ciepła kumulowanego
    > w murach.
    > Zimą w naszym klimacie grzać trzeba i...już.

    To nie tak.
    Kocioł sobie pracuje dniami i nocami.
    Moc ma nastawioną na minimum.
    Kiedy wyczułem niezmienne warunki za oknem postanowiłem zrobić próbę.
    Zwiększyłem moc palnika.
    Skutek był taki, że kocioł nagrzewał wodę w obiegu szybciej, tzn. skrócił
    się czas pracy kotła w każdym cyklu w stosunku do poprzednich.
    Parametry tzew i twew pozostały jak były. Tylko gazu poszło dużo więcej w
    czasie tej proby.
    Nasuwa się pytanie: czy gdybym umiał zmniejszyć jeszcze moc kotła, czy
    jeszcze bardziej zmniejszyłoby się zużycie?
    jagr