    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Date: Sat, 21 Nov 2009 14:23:42 +0100

    news:he7d7p$b7k$1@news.interia.pl...

    > Jako ze ostatnio moda na obliczenia wszystkiego co z cieplem i domem
    > podziele sie dzisiejszymi spostrzezeniami. Nie jest to nic odkrywczego,
    > ale pewne zalozenia moga okazac sie malo realne.
    > Mam sobie zasobnik 300L a w nim dzis temp. 25C. Zasobnik ocieplony w kazda
    > strone. Dotykam rurki wylotu cieplej wody i ciepla panie i panowie,
    > ciepla. Dotykam rurki cyrkulacji i to samo. Dotykam gornej i dolnej
    > wezownicy i cieple. Lipa drodzy czytelnicy. Mozecie sobie liczyc straty
    > dobowe i tyle bedziecie wiedziec, a zycie zrobi swoje. Zasobnik ogrzeje
> [...]

    W przypadku kotłów CO na paliwa stałe i gaz nie jest to żadnym problemem.
    W okresie letnim i tak to ciepło tracone pozostaje w bryle budynku, gdzie go
    potrzebujemy.
    Natomiast w okresie letnim pozostaje ono głównie w kotłowni, gdzie ponownie
    trafia wraz z powietrzem do kotła i znów jego część jest oddawana do grzania
    wody. Tak więc straty są o wiele mniejsze niż by wynikały z samych strat
    tego ciepła z CWU do otoczenia.

    Problem jest tylko wtedy, kiedy grzanie jest elektryczne, bo to ciepło jest
    marnowane bezpowrotnie. Trzeba się go pozbyć poprzez wentylację, a wręcz
    nawet trzeba dostarcztć dodatkowej energii, żeby się pozbyć tego ciepła np.
    usuwając je poprzez klimatyzację.