  • 1. Data: 2009-11-21 01:09:28
    Temat: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Jako ze ostatnio moda na obliczenia wszystkiego co z cieplem i domem
    podziele sie dzisiejszymi spostrzezeniami. Nie jest to nic odkrywczego, ale
    pewne zalozenia moga okazac sie malo realne.
    Mam sobie zasobnik 300L a w nim dzis temp. 25C. Zasobnik ocieplony w kazda
    strone. Dotykam rurki wylotu cieplej wody i ciepla panie i panowie, ciepla.
    Dotykam rurki cyrkulacji i to samo. Dotykam gornej i dolnej wezownicy i
    cieple. Lipa drodzy czytelnicy. Mozecie sobie liczyc straty dobowe i tyle
    bedziecie wiedziec, a zycie zrobi swoje. Zasobnik ogrzeje kotlownie w ktorej
    temp. i tak mi wisi a woda bedzie stygnac 2C na dobe od samego stania. Do
    tego straty na cyrkulacji i ciekawe kto placi miesiecznie 50zl za ciepla
    wode grzejac pradem. Chyba tylko plaszczyca.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-11-21 04:38:26
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > strone. Dotykam rurki wylotu cieplej wody i ciepla panie i panowie,
    > ciepla. Dotykam rurki cyrkulacji i to samo. Dotykam gornej i dolnej

    A jakie mialy byc ? Zimne ? Z ciepla woda w srodku ?
    Byc moze czegos nie rozumiem, tej dramaturgii odkrycia koła chyba.

    >Zasobnik ogrzeje kotlownie w ktorej temp. i tak mi wisi

    Tobie wisi, komus nie wisi. Zalezy jaka kotlownia i co jeszcze tam ma (np
    pralnie przy kotlowni gazowej). ;)

    Kane

  • 3. Data: 2009-11-21 08:41:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
> [...]
    > tego straty na cyrkulacji i ciekawe kto placi miesiecznie 50zl za ciepla
    > wode grzejac pradem. Chyba tylko plaszczyca.

    Cyrkulacja cie niszczy. Policz rozwiniecie powierzchni rurek, przypomnij
    sobie, czy je ocieplales, a potem porownaj emisje ciepla z tych rurek vs.
    emisja ciepla z ocieplonego zbiornika.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-11-21 09:39:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie mialy byc ? Zimne ? Z ciepla woda w srodku ?
    > Byc moze czegos nie rozumiem, tej dramaturgii odkrycia koła chyba.

    Przeciez napisalem, ze to nic odkrywczego. Rurki sa cieple na stosunkowo
    dlugich odcinkach i tyle, a to spore straty. Taki zasobnik to lipa, jak ktos
    go nie potrzebuje to lepiej kupic trzy razy mniejszy i bedzie znacznie
    lepiej.

    > Tobie wisi, komus nie wisi. Zalezy jaka kotlownia i co jeszcze tam ma (np
    > pralnie przy kotlowni gazowej). ;)

    To niech sobie zaczepi grzejnik. Latem tez ma grzac?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-21 09:44:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > Siedem kroccow generujacych same straty mimo ze woda nie krazy w instalacji.
    > Wieczorem mam 25C a po poludniu nastepnego dnia ledwo 23, a to nawet nie
    > jest doba. Jak w zasobniku pojawi sie 60C to bedzie jeszcze gorzej.

    A czegos ty sie spodziewal? Przeciez takie ocieplenie to jednak
    nie termos. Wez sobie kalkulator i jednak przelicz emisje ciepla
    przez powierzchnie zbiornika, a potem <bacznosc> przelicz emisje
    ciepla przez powierzchnie tych siedmiu NIEOCIEPLONYCH kroccow <spocznij>
    I tylko sie nie zdziw proporcjami. Te krocce to jak szczelina w drzwiach
    superocieplonego domu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-11-21 09:44:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Cyrkulacja cie niszczy. Policz rozwiniecie powierzchni rurek, przypomnij
    > sobie, czy je ocieplales, a potem porownaj emisje ciepla z tych rurek vs.
    > emisja ciepla z ocieplonego zbiornika.

    Cyrkulacja jeszcze mnie nie niszczy, ale bedzie. Rurki ocieplone idealnie w
    warstwie ocieplenia, ale sa miejsca, gdzie ocieplic sie tak dokladnie nie da
    np. wszystkie zlaczki po drodze poza posadzka. Mowa jednak o samym
    zasobniku.

  • 7. Data: 2009-11-21 09:54:30
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > dlugich odcinkach i tyle, a to spore straty. Taki zasobnik to lipa, jak
    > ktos go nie potrzebuje to lepiej kupic trzy razy mniejszy i bedzie

    To zalezy czym go ogrzewa. Jak piecem na paliwo stałe to bedzie gorzej
    prawda? Wiekszy wiecej akumuluje. Rurki coz - sa cieple, maja byc ocieplone,
    jesli woda w nich stoi to stygnie ale cieplo jakos dramatycznie "z
    zasobnika" samo nie wychodzi.Oczywiscie bez cyrkulacji. Z cyrkulacja
    wychodzi nonstop i w zaleznosci od tego ile rur i jak ocieplonych straty sa
    takie a nie inne. Ale to sa straty z powodu cyrkulacji i zbiornik wiele do
    tego nie ma.

    > To niech sobie zaczepi grzejnik. Latem tez ma grzac?

    E tam, grzejnik kosztuje. Zreszta nie jest istotne kiedy ma grzac - istotne
    jest ze nie kazdemu 'straty' z zbiornika 'szkodza' - niektorym po prostu
    zostanie to w miejscu gdzie i tak potrzebuje cieplej.

    Ja temat skoncze - nie wiem o co ci chodzi ;) Pewnie nie zrozumialem
    jakiegos podstawowego zalozenia ktorego dokonales w glowie. Ogolnie to co
    opisujesz dla pewnych zalozen jest calkiem trafne, dla innych zalozen -
    calkiem bledne. Nic odkrywczego jak napisales zreszta.

    Pozdraiwam

    Kane

  • 8. Data: 2009-11-21 11:16:10
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > Wieczorem mam 25C a po poludniu nastepnego dnia ledwo 23, a to nawet nie
    > jest doba. Jak w zasobniku pojawi sie 60C to bedzie jeszcze gorzej.

    No OK, ale czemu w takim razie nie ocieplisz sobie tych niecieplonych
    elementów: złączek, króćców i co tam jeszcze zostało...
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-11-21 13:23:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > samego stania. Do tego straty na cyrkulacji i ciekawe kto placi
    > miesiecznie 50zl za ciepla wode grzejac pradem. Chyba tylko plaszczyca.

    W przypadku kotłów CO na paliwa stałe i gaz nie jest to żadnym problemem.
    W okresie letnim i tak to ciepło tracone pozostaje w bryle budynku, gdzie go
    potrzebujemy.
    Natomiast w okresie letnim pozostaje ono głównie w kotłowni, gdzie ponownie
    trafia wraz z powietrzem do kotła i znów jego część jest oddawana do grzania
    wody. Tak więc straty są o wiele mniejsze niż by wynikały z samych strat
    tego ciepła z CWU do otoczenia.

    Problem jest tylko wtedy, kiedy grzanie jest elektryczne, bo to ciepło jest
    marnowane bezpowrotnie. Trzeba się go pozbyć poprzez wentylację, a wręcz
    nawet trzeba dostarcztć dodatkowej energii, żeby się pozbyć tego ciepła np.
    usuwając je poprzez klimatyzację.

  • 10. Data: 2009-11-21 13:29:01
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > No OK, ale czemu w takim razie nie ocieplisz sobie tych niecieplonych
    > elementów: złączek, króćców i co tam jeszcze zostało...

    W kotłowni ? Po co ?
    Przecież i tak to ciepło spowrotem trafi do kotła wraz z powietrzem, gdzie
    ponownie jego część trafi do instalacji ciepłej wody. Tak więc rzeczywiste
    straty są mniejsze niż by wynikało z samych strat na tych złaczkach,
    zaworkach i rurkach :D