  • 11. Data: 2009-11-21 16:37:14
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Natomiast w okresie letnim pozostaje ono głównie w kotłowni, gdzie
    > ponownie
    > trafia wraz z powietrzem do kotła i znów jego część jest oddawana do
    > grzania wody. Tak więc straty są o wiele mniejsze niż by wynikały z samych
    > strat tego ciepła z CWU do otoczenia.

    "pomądruję się" :))) nie zawsze, w szczególności w przypadku kotła z
    zakmkniętą komorą spalania
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2009-11-21 16:40:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > takie a nie inne. Ale to sa straty z powodu cyrkulacji i zbiornik wiele do
    > tego nie ma.

    U mnie aktualnie stoi, cyrkulacja nie "chodzi". Straty ze stania to kilka
    stopni na dobe przy temp. ledwie dwadziesciapare stopni.

    > E tam, grzejnik kosztuje. Zreszta nie jest istotne kiedy ma grzac -
    > istotne jest ze nie kazdemu 'straty' z zbiornika 'szkodza' - niektorym po
    > prostu zostanie to w miejscu gdzie i tak potrzebuje cieplej.

    A no to jest jasne. Wychodze z zalozenia, ze zasobnik nie sluzy do grzania,
    ale moze nie kazdemu.

    > Ja temat skoncze - nie wiem o co ci chodzi ;) Pewnie nie zrozumialem
    > jakiegos podstawowego zalozenia ktorego dokonales w glowie. Ogolnie to co
    > opisujesz dla pewnych zalozen jest calkiem trafne, dla innych zalozen -
    > calkiem bledne. Nic odkrywczego jak napisales zreszta.

    O nic szczegolnego nie chodzi, takie tylko spostrzezenie. Przewija sie tu
    ostatnimi czasy sporo watkow na temat strat, obliczeniowych zyskow i takich
    tam. Byly obliczenia strat zasobnika i podzielilem sie zyciem w pewnym
    sensie.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-11-21 16:42:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > I tylko sie nie zdziw proporcjami. Te krocce to jak szczelina w drzwiach
    > superocieplonego domu.

    A no dokladnie. Producenci podaja dosc optymistyczne straty dobowe
    zasobnika, nie liczylem czy to uwzgledniaja, czy tylko sam zasobnik bez
    kroccow.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-11-21 16:46:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > W kotłowni ? Po co ?

    Bo kotlownia mi nie grzeje w sensie grzania domu.

    > Przecież i tak to ciepło spowrotem trafi do kotła wraz z powietrzem, gdzie
    > ponownie jego część trafi do instalacji ciepłej wody. Tak więc rzeczywiste
    > straty są mniejsze niż by wynikało z samych strat na tych złaczkach,
    > zaworkach i rurkach :D

    Tego to akurat nie jestem pewien, bo kociol jest z zamknieta komora
    spalania.
    Sprobuje ocieplic te krocce jak pisze Jackare, ale kolana calowe i inne
    duperele nie bedzie latwo ocieplic.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-11-21 23:26:24
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 21 Lis, 02:09, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Mam sobie zasobnik 300L a w nim dzis temp. 25C. Zasobnik ocieplony w kazda
    > strone. Dotykam rurki wylotu cieplej wody i ciepla panie i panowie, ciepla.
    > Dotykam rurki cyrkulacji i to samo. Dotykam gornej i dolnej wezownicy i
    > cieple. Lipa drodzy czytelnicy. Mozecie sobie liczyc straty dobowe i tyle
    > bedziecie wiedziec, a zycie zrobi swoje. Zasobnik ogrzeje kotlownie w ktorej
    > temp. i tak mi wisi a woda bedzie stygnac 2C na dobe od samego stania.

    czyli ciensze przekroje cyrkulacyjne i mniejszy zasobnik wbudowany a
    kociol dwufunkcyjny

    a nie mozna tego po prostu zapianowac? nawet w przewymiarowanej
    otulinie?

    z.

  • 16. Data: 2009-11-22 04:53:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Tego to akurat nie jestem pewien, bo kociol jest z zamknieta komora
    > spalania.
    > Sprobuje ocieplic te krocce jak pisze Jackare, ale kolana calowe i inne
    > duperele nie bedzie latwo ocieplic.

    Kocioł z zamknietą komorą o ile nie wyprowadzisz na zewnątrz rury ssącej to
    zasysa powietrze z kotłowni.

  • 17. Data: 2009-11-22 04:57:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > "pomądruję się" :))) nie zawsze, w szczególności w przypadku kotła z
    > zakmkniętą komorą spalania

    Kocioł z zamknietą komorą spalania także zasysa powietrze z kotłowni o ile
    nie wyprowadzisz rury ssącej na zewnątrz.
    Większość ludzi jednak montuje kotły wyprowadzając tylko i wyłącznie
    spaliny, a ssanie jest otwarte przy komorze. Robi się tak ze względu na dużo
    niższe koszty rur.

  • 18. Data: 2009-11-22 10:34:23
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > ostatnimi czasy sporo watkow na temat strat, obliczeniowych zyskow i
    > takich tam. Byly obliczenia strat zasobnika i podzielilem sie zyciem w

    Wlasnie - a zycie jak wiadomo jest okrutne i straty byly sa i beda ;)

    Pozdrowienia

    Kane

  • 19. Data: 2009-11-22 10:40:36
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Tego to akurat nie jestem pewien, bo kociol jest z zamknieta komora
    > spalania.
    > Sprobuje ocieplic te krocce jak pisze Jackare, ale kolana calowe i inne
    > duperele nie bedzie latwo ocieplic.

    Ja to mam nieocieplone ale jeden znajomek ma wszystkie "niewymiarowe"
    elementy ocieplone w sposob dosc hmm nietypowy. Owinal folią element ktory
    chcial ocieplac (stretch) a nastepnie zapiankowal robiac w tym miejscu
    bąbel. Potem to jedynie przyformowal i jest. Folia niby po to by to w miare
    prosto i bezpiecznie sciagnac (pianka nie przywarła bezposrednio do
    elementu).

    W kotlowni u mnie w firmie wysoko wymiarowe kolana (zreszta calosc ciągu
    jednego jest tak zrobiona) sa ocieplone przez owiniecie welną i na to folia
    stretch. Jak narazie trzyma - cale lata.

    Ba - nawet zawory tak zrobił (odgradzajac odpowiednio raczke zaworu i wlot
    raczki w zawór).

    Ciekawe jak zdarzy sie jaka nieszczelnosc jak to zdiagnozuje ale nic - moze
    woda powoli wycieknie na brzegi pianki ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 20. Data: 2009-11-22 13:10:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kocioł z zamknietą komorą o ile nie wyprowadzisz na zewnątrz rury ssącej
    > to zasysa powietrze z kotłowni.

    A ma to jakis wiekszy sen?
    Komin mam koncentryczny, wiec po zawodach.

    Pozdro.. TK