  • 1. Data: 2009-11-20 12:59:08
    Temat: Montaż balustrady w ociepleniu
    Od: "Budinese" <q...@p...onet.pl>

    Witam
    W domu który buduję mam wykusz nad którym będzie balkon. Dom będzie
    ocieplony 20 cm styro. Balustradę balkonu chciałbym zamocować od przodu. I
    teraz moje pytanie czy przed ociepleniem przygotować jakieś wyprowadzenia do
    późniejszego motażu balustrady, czy też są systemy pozwalające na montaż już
    po ociepleniu?
    Dziękuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-20 14:35:48
    Temat: Re: Montaż balustrady w ociepleniu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    -- Użytkownik "Budinese" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > teraz moje pytanie czy przed ociepleniem przygotować jakieś wyprowadzenia
    > do późniejszego motażu balustrady, czy też są systemy pozwalające na

    A po co chcesz mocowac do ściany. Balustrade zamocuj tylko i wyłacznie do
    czoła balkonu i będzie ok.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-20 15:44:55
    Od: "Budinese" <q...@p...onet.pl>

    > -- Użytkownik "Budinese" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A po co chcesz mocowac do ściany. Balustrade zamocuj tylko i wyłacznie do
    > czoła balkonu i będzie ok.

    To nie jest typowy balkon tylko wykusz, balustrade chce zamocowac od czola
    ale tam bedzie 20 cm styro i nie wiem jak to zrobic za badzo.

  • 4. Data: 2009-11-20 15:58:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > To nie jest typowy balkon tylko wykusz, balustrade chce zamocowac od czola
    > ale tam bedzie 20 cm styro i nie wiem jak to zrobic za badzo.
    Więc montuj do "podłogi" balkonu. Tylko obrze uszczelnij miejsca montażu aby
    woda nie miala szans podejść.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-11-20 16:17:44
    Od: "Budinese" <q...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Budinese" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Więc montuj do "podłogi" balkonu. Tylko obrze uszczelnij miejsca montażu
    > aby woda nie miala szans podejść.
    >
    > -

    Montaż od góry to ostateczność, na razie szukam pomysłu na montaż od przodu.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-21 17:59:10
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

> [...]
    > teraz moje pytanie czy przed ociepleniem przygotować jakieś wyprowadzenia
    > do późniejszego motażu balustrady, czy też są systemy pozwalające na

    Nie spotkałem się z typowymi zamocowaniami pod ocieplenie a chyba w Atlasie
    doradzali mi żeby mocować kwałki drewna o grubości oceplenia jako podstawę
    do zamocowania. Należy pamiętać by nie tworzyć mostków cieplnych a także by
    zachować właściwe zagłębienie w murze kotwy mocującej. W Twoim przypadku
    najlepiej by było zamontować balustradę do muru przed ociepleniem,
    pozostawiając conajmniej 20 cm wolnego prześwitu na docieplenie. A jeśli nie
    możesz to powinieneś wykonać stalowy wspornik do którego w przyszłości można
    by było wsunąć lub przykręcić balustradę. Możesz też pokombinować z kotwami
    hilti http://www.hilti.pl/holpl/modules/prcat/prca_navigat
    ion.jsp?OID=-14619
    lub innymi tego typu kotwami.

    pozdrawiam