  • 1. Data: 2009-11-19 23:36:27
    Temat: dach?
    Od: "DeSola" <p...@o...pl>

    Witam, mam banalne pytanie - chodzi o dach garażu. Obecnie jest tam papa
    która przepuszcza wodę na wszystkie sposoby, zgniłe deski oraz to wszystko
    trzyma się na konstrukcji stalowej. Mam odłożoną kasę na to, żeby to
    doprowadzić do porzadku oczywiście chętnych ekip do pracy brak bo się nie
    opyla, więc sam się chcę tym zając. Mam pytanie podstawowe - jak to powinno
    wyglądać, czyli co kupić nowe deski, na to od razu blachę? Chcę zastosować
    zwykłą blachę a nie blachodachówkę, chodzi o to aby nie padało. Czy może na
    te deski osb, między to osb ocieplenie? Dach jest całkowicie płaski.

    pozdrawiam i dzięki

    Maciek

  • 2. Data: 2009-11-20 06:30:27
    Temat: Re: dach?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Lis, 00:36, "DeSola" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zwykłą blachę a nie blachodachówkę, chodzi o to aby nie padało. Czy może na
    > te deski osb, między to osb ocieplenie? Dach jest całkowicie płaski.

    Jeżeli dechy zgniły to ich nie zostawiaj tylko usuń wszystko w
    cholerę.

    Skoro dach jest płaski to lepiej daj OSB najlepiej w 2-ch warstwach i
    skręć je ze sobą wkrętami. Szpary wypełnij kitem dekarskim, potem
    pokryj wszystko jakimś preparatem bitumicznym a na to daj papę
    termozgrzewalną. Dopiero na to blachę. Wtedy nie będzie szansy żeby
    cokolwiek przeciekało.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-11-20 15:16:00
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > zwykłą blachę a nie blachodachówkę, chodzi o to aby nie padało. Czy może na
    > te deski osb, między to osb ocieplenie? Dach jest całkowicie płaski.

    Twoje pytanie tylko na pozor jest banalne. Ja roblem dachu nad garazem w miare
    swych mozliwosci przemyslalem i w opoarciu zarowno o teorie jak i praktyke
    twierdze, ze mozna to nazwac syndromem dachow nad garazem.
    Nie bede sie dlugo rozwodzil bo czeka mnie wlasnie robota na dachu ale powiem
    tylko to, ze poszycie drewniane dachu nad garazem gnije znacznie szybciej niz
    nad salonami. I to jest geneza czy zrodlem jego przeciekania. Papa zwykla to
    jest papier i nie ma zadnej wytrzymalosci, bitum, ktorym sie ja nasyca
    podobnie. Powstaja pekniecia i postepujaca w postepie geometrycznym degradacja
    calego pokrycia.
    Pisalem o tym syndromie, ktory zauwazylem tu w Hameryce; wiekszosc, o ile nie
    wszystkie dachy szczegolnioe od strony polnocnej juz po paru latach pokrywaja
    sie rozna zielenina, ktora rozwija sie w srodowisku wilgotnym.
    Zatem istotne jest nie samo pokrycie lecz to drewno pod nim, ktore nawet
    zanim pokrycie zacznie przeciekac, ciagle wilgotnieje i niejako pod tym
    pokryciem gnije.
    Woda, rosa, glownie w letnie parne noce wykrapla sie na tych deskach od dolu.
    I to jest przyczyna ich przyspieszonego gnicia.
    I temu zjawisku nalezy zapobiec. Jak, to sam wymyslisz. Nawet dubeltowe
    pokrycie bitum plus blacha, jak ktos Ci tu radzi, temu zjawisku nie
    przeszkodzi.
    Czesc bo moj dach czeka a ma byc deszcz.
    Pzdr. Tornad

  • 4. Data: 2009-11-20 20:47:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "DeSola" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dach jest całkowicie płaski.

    Ja bym dał tylko i wyłącznie dobrą papę termozgrzewalną.

    Co zaś pokrycia dachu to są płyty styropianowe z warstwą papy i bitumitu.
    Kładzie się to na stropodachach. Można też położyć na płycie OSB.
    Są też płyty Vapotherm zbudowane z płyty OSB, pianki poliuretanowej oraz
    warstwy bitumitu. Po położeniu na dachu kładzie się na to papę lub montuje
    blachę lub blachodachówkę, ale odradzam blachę na płaskim dachu ze względu
    na wodę, która nie chce spływać z takiego dachu i bardzo długo potrafi tam
    stać.