  • 1. Data: 2009-11-19 07:36:49
    Temat: oświetlenie (halogeny, LEDy, energooszczędne) jakie napięcie wybrać?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam wszystkich.
    Łazienka, kuchnia, jakiś pokój.
    Myślę o halogenach z zamianą późniejszą na lampki ledowe, jak ich ceny
    będą bardziej normalne.
    Powiedzcie o zaletach i wadach zasilania. Czy lepiej jechać na 12V czy
    zdecydować się na system 230V?
    Jestem skłonny wyeliminować zbędne trafa, straty przesyłu itd,czyli
    230V, ale czy dobrze myślę?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-19 07:53:25
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    >Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    qc.googlegroups.com...
    >Witam wszystkich.
    >Łazienka, kuchnia, jakiś pokój.
    >Myślę o halogenach z zamianą późniejszą na lampki ledowe, jak ich ceny
    >będą bardziej normalne.

    Pokoj to jak chcesz. Ale łazienki i kuchnie to12V i transformatory ale nie
    eleketroniczne.

    >Powiedzcie o zaletach i wadach zasilania. Czy lepiej jechać na 12V czy
    >zdecydować się na system 230V?
    Różnicówka róznicówką ale w razie czego obniżenie napięcia i separacja to
    moim zdaniem dobre rozwiązanie

    >Jestem skłonny wyeliminować zbędne trafa, straty przesyłu itd,czyli
    >230V, ale czy dobrze myślę?
    Trafa montuj na obwód (odłaczane przez przełacznik) i blisko obwodu. No i
    przekroje kabli nei mniej niż 2,5 a i tak jak większe odległosci czy więcej
    halogeników to trzeba pomyśleć nad zwiększeniem przekrojów

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2009-11-19 08:35:20
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 19 Lis, 08:36, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    > zdecydować się na system 230V?
    > Jestem skłonny wyeliminować zbędne trafa, straty przesyłu itd,czyli

    z tego co pamiętam z dyskusji, to halogeny na 230V częściej się
    przepalały...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2009-11-19 12:46:57
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik s_13 napisał:

    > z tego co pamiętam z dyskusji, to halogeny na 230V częściej się
    > przepalały...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    W łazience nad lustrem mam halo na 230V, w ledy + haloGienki na 12 V (bo
    światło z moich ledów kupionych dawno temu wprowadza atmosferę
    prosektorium i musiałem to jakoś ocieplić). Z obserwacji nie zauważyłem
    różnicy długości pracy jednych bądź drugich. Nawet LED zdążył się już
    upalić. Jedyna korzyść z ledów dla mnie to taka, że jeden przy
    zakładaniu mi upadł i popękał, ale szkoda mi było kasy więc go założyłem
    i ten popękany świeci niestety do dzisiaj :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2009-11-19 14:52:57
    Od: "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm>

    z tego co pamiętam z dyskusji, to halogeny na 230V częściej się
    przepalały...

    U mnie tak jest - 12V w łazience działa już 5 lat a 230V co chwilę jakaś
    pada

    pozdrawiam