  • 1. Data: 2009-11-18 15:17:18
    Temat: Blachodachowka - miernik grubosci lakieru.
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Niedlugo bede kupowal blache na dach. Zastanawiam sie czy dobrym pomyslem
    byloby kupno miernika np. takiego za 135zl http://www.mierniklakieru.pl/ Po
    zakupie blachy mozna by go z powrotem odsprzedac na alledrogo. Blachodachowka
    to jednak nie karoseria samochodu, pokaze ten miernik miarodajne wyniki?

    Z.

  • 2. Data: 2009-11-18 17:38:09
    Temat: Re: Blachodachowka - miernik grubosci lakieru.
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:he1373$jgl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Blachodachowka
    > to jednak nie karoseria samochodu, pokaze ten miernik miarodajne wyniki?

    A co chcesz sprawdzać ? Czy ten kto dostarczał do blachy do tłoczni dobrze
    je polakierował ? A wiesz ile powinno być ?
    Czy obawiasz sie ze ktoś lakierował po raz kolejny fragmenty blachy ?

  • 3. Data: 2009-11-18 17:42:43
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:he1c1g$pvr$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A co chcesz sprawdzać ? Czy ten kto dostarczał do blachy do tłoczni dobrze
    > je polakierował ? A wiesz ile powinno być ?
    > Czy obawiasz sie ze ktoś lakierował po raz kolejny fragmenty blachy ?

    chce sprawdzic grubosc powloki, czy jest deklarowane np. 25 um, pojezdzic po
    skladach, pomierzyc blachy roznych producentow i wybrac ta, ktra ma najgrubsza
    powloke.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2009-11-18 18:16:09
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:he1bno$kel$1@inews.gazeta.pl...

    > chce sprawdzic grubosc powloki, czy jest deklarowane np. 25 um, pojezdzic
    > po skladach, pomierzyc blachy roznych producentow i wybrac ta, ktra ma
    > najgrubsza powloke.

    Akurat grubość powłoki jest najmniej ważnym parametrem. Najważniejszym jest
    jakość tej powłoki oraz jakość jej przygotowania.
    Niestety, tych parametrów nie pomierzysz takim miernikiem.
    Najlepiej jest kupować blachodachówkę uznanych producentów, którzy dają jak
    najdłuższą gwarancję.
    Trzeba przestrzegać dokładnie reżimu montażu takiego dachu narzuconego przez
    producenta.
    Po pierwsze nie ciąć blachy szlifierkami, lecz tylko i wyłącznie nożycami.
    Cięcia zabezpieczyć specjalnym lakierem, który dostarcza producent. Zachować
    odpowiednie odległości, używać dobrych wkrętów tzw. "farmerów" dobrych firm
    lub wskazanych przez producenta blachy itp.
    Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zlecić wykonanie dachu firmie, która
    montuje i handluje tymi dachami przynajmniej kilka lat i jest oficjalnym
    przedstawicielem producenta. Firma powinna przedstwaić certyfikaty
    wystawione przez producenta blachy.
    Moim zdaniem kupowanie mierników powłok to zbyteczny wydatek.

  • 5. Data: 2009-11-18 18:44:37
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Miernik zmierzy grubość wszystkich powłok do podłoża ferromagnetycznego,
    czyli cynk plus farby. Tak więc nie dowiesz się ile ma grubości sama farba.
    Jednak zawsze taki pomiar coś powie.
    Nie zgodzę się z przedpiścami, że grubość powłoki lakierowej ma najmniejsze
    znaczenie. Na dachu rok za rokiem farby będzie ubywać aż w końcu pojawią się
    "łaty". To będzie ostatni dzwonek, aby dach pomalować.
    Zawsze to lepiej malować po 15 latach niż naprzykład po 5. U mnie blacha z
    huty Florian wytrzymała do pierwszego malowania bodajże 9 lat. Od malowania
    mija teraz szósty rok i wygląda na to, że w przyszłym roku znowu malowanie.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-11-18 19:50:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > huty Florian wytrzymała do pierwszego malowania bodajże 9 lat. Od
    > malowania mija teraz szósty rok i wygląda na to, że w przyszłym roku znowu

    Chyba ważniejsza od grubości lakieru jest grubość ocynku. Ja w samochodzie
    mam blachę ocynkowaną i pełno odprysków lakieru ale nic nie koroduje. Na
    dachu mam blachę ponad 15 lat i nic się z nią nie dzieje. Nie wiem co to za
    producent, bo nie kupowałem, wiem tylko, że ze Szwecji. :-)

  • 7. Data: 2009-11-18 20:26:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > dachu mam blachę ponad 15 lat i nic się z nią nie dzieje. Nie wiem co to za
    > producent, bo nie kupowałem, wiem tylko, że ze Szwecji. :-)

    jak ze Szwecji... no to Volvo :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2009-11-19 06:34:52
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    b.googlegroups.com...

    >jak ze Szwecji... no to Volvo :-)

    albo Saab :-)
    tak naprawde to chyba SSAB

  • 9. Data: 2009-11-23 17:28:45
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Ja tak się przymierzałęm do blachodachówki i skończyłem na ceramicie brasa
    robben

  • 10. Data: 2009-11-26 08:19:46
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    Odpukaj w niemalowane www.rheinzink.pl