  • 1. Data: 2009-11-19 22:06:27
    Temat: podniesienie balkonu?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jest sobie balkon, 1.8m x 2.8m czyli nie mały całkiem.
    Ale posiada tą smutną cechę, że jest ~12cm poniżej obu na niego wejść (i
    poziomu podłóg). Dodatkowo jest próg - drzwi balkonowe. Tak że
    wchodzenie na niego to "skakanie przez przeszkody".

    Konstrukcyjnie balkon jest nie "typowa wystająca płyta ze ściany" tylko
    jest umiejscowiony w narożniku budynku w kształcie L (dwie krawędzie
    balkonu oparte-związane z budynkiem), a dodatkowo narożnik "w powietrzu"
    też nie jest w powietrzu, a stoi na betonowej (lub murowanej z cegły,
    ale wątpie) "nodze" o rozmiarze 35x35cm i wysokości całego piętra (3.5m
    około, dlatego wątpie by to były cegiełki jedna na drugiej). Poniżej tej
    nogi jest już "dalsza część budynku", więc tam naciskiem raczej się bym
    nie martwił.
    albo szybciej - jego foto
    http://lh5.ggpht.com/_sy_AmuOLKhA/SwXAB-u0WBI/AAAAAA
    AABXU/spS-V4liiSM/s640/dom1.jpg

    Pytanie - jak dobrze i bezpiecznie podnieść poziom balkonu?
    Normalnie to bym powiedział styropian + wylewka (jak najcieńsza,
    zbrojona), no ale to jest na dworze, z wilgocią mrozem z obu stron itd...

    Drugie pytanie poza konkursem - jak by ten balkon zabudować sensowniej?
    Ten plastikowo-włóknowy daszek jest paskudny, ale jego stalowa
    konstrukcja z spawanych rurek i kątowników jest bardzo solidna.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-11-20 05:32:59
    Temat: Re: podniesienie balkonu?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > poziomu podłóg). Dodatkowo jest próg - drzwi balkonowe. Tak że
    > wchodzenie na niego to "skakanie przez przeszkody".
    [...]
> [...]
    > Normalnie to bym powiedział styropian + wylewka (jak najcieńsza,
    > zbrojona), no ale to jest na dworze, z wilgocią mrozem z obu stron itd...

    Ale wlasnie te progi, to idealna sytuacja, bo spokojnie mozesz plyt
    balkonu oblozyc styropianem. Taz, ze sobie podniesiesz poziom, dwa -
    zminimalizujesz mostek cieplny :)

    > Drugie pytanie poza konkursem - jak by ten balkon zabudować sensowniej?
    > Ten plastikowo-włóknowy daszek jest paskudny, ale jego stalowa
    > konstrukcja z spawanych rurek i kątowników jest bardzo solidna.

    Lekka konstrukcja szkieletowa z oknami.
    --
    zbigi

  • 3. Data: 2009-11-20 07:31:15
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > Normalnie to bym powiedział styropian + wylewka (jak najcieńsza,
    > zbrojona), no ale to jest na dworze, z wilgocią mrozem z obu stron itd...

    No właśnie styro + wylewka.

    Albo możesz dać deskę tarasową na legarach o odpowiedniej wysokości.
    Deski tarasowe występują w różnych odmianach, od naszej sosnowej do
    tworzyw sztucznych, po przez drewno egzotyczne...

    > Drugie pytanie poza konkursem - jak by ten balkon zabudować sensowniej?
    > Ten plastikowo-włóknowy daszek jest paskudny, ale jego stalowa
    > konstrukcja z spawanych rurek i kątowników jest bardzo solidna.

    Jeżeli dasz deskę tarasową to wypadało by aby daszek też był drewniany,
    można obudować istniejącą konstrukcję drewnem.
    Albo wywalić wszystko do czorta i z kilku kantówek zrobić lekką
    konstrukcję. Daszek przykryty gontami.
    Idąc za ciosem wypadało by zmienić balustradę..., na dole też...
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 4. Data: 2009-11-20 08:37:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > Normalnie to bym powiedział styropian + wylewka (jak najcieńsza,
    > zbrojona), no ale to jest na dworze, z wilgocią mrozem z obu stron itd...

    Jak obawiasz się ciężaru to zamiast styropianu i wylewki połóż styrodur,
    na to cienka warstwa kleju na siatce i na to płytki. Będzie całość
    lekka, a zarazem trwała.
    Miałem tak zrobiony balkon w bloku. wyszło mi, że powinienem dać 15 cm
    wylewki - 10 styropianu + 5 beton, obawiałem się, że może być to za
    ciężkie więc, położyliśmy styrodur, a na niego bezpośrednio siatka i
    klejone były płytki, trzyma już od 5 lat.

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-11-20 23:16:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Ariusz pisze:
    > Jak obawiasz się ciężaru to zamiast styropianu i wylewki połóż styrodur,
    > na to cienka warstwa kleju na siatce i na to płytki. Będzie całość
    > lekka, a zarazem trwała.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedz, tak chyba zrobię - styrodur + klej z
    siatką, albo nawet i siatką stalową, zagiętą na końcu, by stworzyć
    "skrzynkę", by z zewnątrz nie było ryzyka podciekania między styrodur a
    stary balkon.