  • 1. Data: 2009-11-19 14:37:20
    Temat: Ocieplenie komina
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    Będę miał kominy systemowe, wykończone płytkami klinkierowymi. Wykonawca sugeruje
    ocieplenie kominów wentylacyjnych styropianem 5cm, siatka, klej i dopiero na to kleić
    płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod względem trwałości, w porównaniu z
    bezpośrednim naklejeniu tych płytek?
    Pozdrawiam
    Rick

  • 2. Data: 2009-11-19 16:11:23
    Temat: Re: Ocieplenie komina
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > styropianem 5cm, siatka, klej i dopiero na to kleić płytki. Czy takie rozwiązanie
    jest gorsze pod względem trwałości, w porównaniu z

    IMHO lepsze bo płytki mniej się nagrzewają

  • 3. Data: 2009-11-19 18:15:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO lepsze bo płytki mniej się nagrzewają

    Na kominie wentylacyjnym??

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-11-19 20:51:27
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 19 Lis, 15:37, Rick <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod względem trwałości, w porównaniu z

    teoretycznie cieplejszy komin ma lepszy cug w wentylacji grawitacyjnej
    tylko jak tak podliczysz te kominy, wykonczenie, klinkier, systemy itp
    oraz straty na wentylacji grawitacyjnej to pomysl nad wentylacja
    wymuszona albo nastepni niech pomysla... oczywiscie z odzyskiem ciepla

    inny komfort spania a co za tym idzie lepiej sie czujesz wyspany :-)

    z.

  • 5. Data: 2009-11-19 21:18:50
    Od: g...@o...pl

    > Witam.
    > Będę miał kominy systemowe, wykończone płytkami klinkierowymi.
    Wykonawca sugeruje ocieplenie kominĂłw wentylacyjnych styropianem 5cm, siatka,
    klej i dopiero na to kleić płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod
    względem trwałości, w porównaniu z bezpośrednim naklejeniu tych płytek?
    > Pozdrawiam
    > Rick

    Docieplenie cos da , a wykonawcy będzie sie łatwo płytki kleiło na
    steropianie , zrobi to estetycznie i równo. U sibe mam tak samo . Bardzo wazna
    kwestą w wykonaniu takiej roboty jest to aby fuga między płytkami była
    wodoodporna bowiem zacinający deszcz będzie przez nią przesiąkał i po
    styropianie wpływał na Twój strych. Fuga w takim systemie ma zaledwie ok 4mm
    grubości a dla wody to niewiele
    Pozdrwaim

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-11-19 22:22:27
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Rick pisze:
> [...]
    płytki. Czy takie rozwiązanie jest gorsze pod względem trwałości, w porównaniu z

    Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Przekonaliście mnie do tego rozwiązania.
    Rick

  • 7. Data: 2009-11-19 22:38:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 19 Lis, 21:51, zbooY <z...@g...com> wrote:

    > oraz straty na wentylacji grawitacyjnej to pomysl nad wentylacja
    > wymuszona albo nastepni niech pomysla... oczywiscie z odzyskiem ciepla

    Wlasnie idzie do mnie Brink Renovent HR 400 Large :>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2009-11-19 23:03:14
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Wlasnie idzie do mnie Brink Renovent HR 400 Large :>

    Ciekawi mnie jak wyglada kwestia czyszczenia kanalów wentylacyjnych.
    Jednak w sumie jest tego sporo metrów.
    Nie trudno wyobrazic sobie, jak bedzie wygladal taki kanal po roku,
    czy paru latach dzialania.

    Jako alergik na kurz / roztocza mam watpliwosci, czy przypadkiem
    nie bedzie dmuchalo nieco przykurzonym powietrzem z tej wentylacji,
    ewentualnie zeby nie dmuchalo czyms, co tam sie zalegnie.

    Czy trzeba taki rekuperator podlaczac do kanalizacji ?
    Bo przy ogrzewaniu zimnego powietrza (zimnych rur) - cieplym,
    na pewno cos tam sie wykrapla - jak to jest rozwiazywane ?

    Aleksander.

  • 9. Data: 2009-11-20 00:44:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Lis, 00:03, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Ciekawi mnie jak wyglada kwestia czyszczenia kanalów wentylacyjnych.

    A po co je czyscic ? :)

    > Jednak w sumie jest tego sporo metrów.
    > Nie trudno wyobrazic sobie, jak bedzie wygladal taki kanal po roku,
    > czy paru latach dzialania.

    No jak ?

    > Jako alergik na kurz / roztocza mam watpliwosci, czy przypadkiem
    > nie bedzie dmuchalo nieco przykurzonym powietrzem z tej wentylacji,
    > ewentualnie zeby nie dmuchalo czyms, co tam sie zalegnie.

    Jezeli ma dmuchac kurzem to w koncu go wydmucha i bedzie czysto
    nie ? :D A jak kurz bedzie na tyle "przyklejony" do scianek ze nie
    bedzie sie dal porwac.. To nie bedzie dmuchac kurzem ;)

    > Czy trzeba taki rekuperator podlaczac do kanalizacji ?

    Trzeba - wystepuje tu w pewnych temperaturach punkt rosy i skrapla sie
    na wymienniku wtedy sporo wody.

    > Bo przy ogrzewaniu zimnego powietrza (zimnych rur) - cieplym,
    > na pewno cos tam sie wykrapla - jak to jest rozwiazywane ?

    Jest zwykly "spuscik" - do podlaczenia wezyka, a ten hop siup do
    kanalizy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-11-20 01:11:29
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    >A po co je czyscic ? :)

    No nie wiem ;) - do czegos sie trzeba przyczepic ;)

    Ale moze te filtry w tym reku sa jakies na tyle dobre, ze
    kurz to jednak nie bedzie problem.

    Btw. co ile je sie powinno wymieniac i jaki jest ich koszt ?

    Tak sie dopytuje, bo nie jestem przeciwnikiem rekuperatorów...
    ... sam o takim mysle (do nowego domku) - ale wrodzony
    sceptycyzm nakazuje mi zachowac nieufnosc ;)

    Pozdr.
    Aleksander.