  • 21. Data: 2009-11-22 13:14:19
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:heb4jr$k81$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ba - nawet zawory tak zrobił (odgradzajac odpowiednio raczke zaworu i wlot
    > raczki w zawór).

    No jest pare patentow. :-)
    Na poczatek kupie chyba otuline calowa i sprobuje jakos pod katem te kolana
    powycinac, albo kauczukowa bo jest bardziej elastyczna i spiac w
    newralgicznych miejscach. Dobrze jakby to wygladalo jakos jak u ludzi a nie
    jak w oborze. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-11-22 13:30:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Większość ludzi jednak montuje kotły wyprowadzając tylko i wyłącznie
    > spaliny, a ssanie jest otwarte przy komorze. Robi się tak ze względu na
    > dużo niższe koszty rur.

    Moze sa jakies szczegolne przypadki takich rozwiazan, ale o ile sa
    mozliwosci to przez sciane wcale jakos drogo nie jest. W komin tez mozna juz
    plastikowe wkladac.
    Swego czasu jak szukalem instalatora po znajomosciach mogacego mi pomoc w
    instalacji CO i CWU poszedlem z tesciem do dawniej bliskiego jego znajomego.
    Poszedlem zielony, bo tak naprawde dopiero rozpoznawalem tajniki
    wszystkiego. A ten zamiast mowic to o co go pytalem wciskal mi promocyjny
    kociol Buderusa lodowke za jakies 8kzl ktory mialem sobie wstawic do
    kotlowni. Malo brakowalo a bym go kupil przed jaka kolwiek koncepcja
    instalacji. To sie nazywa dobra porada. :-)
    W miedzy czasie przy liczeniu kosztow kompletu wyszlo, ze do kotla trzeba
    niestety jeszcze komin za ponad 2kzl. z zakonczeniem "czapkowym". Komin mial
    byc oczywiscie koncentryczny nad dach, bo podobno przez sciane to niebardzo,
    bo to i tamto i nie ma to jak komin w kominie. Koszt kotla przekroczyl 10kzl
    a o sterowaniu podlogowka na razie w ogole nie bylo mowy. W pore sie
    zorientowalem, ze to taki przyjacielski kit marketingowy i nie skorzystalem
    w ogole z jakiej kolwiek przyjacielskiej pomocy. Dzis komin wystaje ze
    sciany, a komplet ze sterownikiem dwoch obiegow i kompletnym kominem
    stalowym chyba nie przekroczyl 5kzl.
    Zeby pchac sie w drogie kominy to musza byc jakies szczegolne wymagania,
    albo moze czescie szczegolnego rodzaju doradcy lakomiacy sie nawet na marze
    z komina majac w d..pie klienta. Pewnie w wiekszosci przypadkow spokojnie
    mozna to zrobic dzisiejszym tanim sciennym standardem bez zaciagania przy
    tym powietrza z kotlowni wyziebiajac przy tym po czesci caly dom.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-11-22 14:09:51
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > spokojnie mozna to zrobic dzisiejszym tanim sciennym standardem bez
    > zaciagania przy tym powietrza z kotlowni wyziebiajac przy tym po czesci

    Tym podstawowym wymogiem abyś mógł wyprowadzić spaliny poprzez ścianę jest,
    że moc kotła gazowego nie moze przekraczać 21kW.
    Jeżeli masz kocioł większy to masz problem, bo jest to niezgodne z prawem.

  • 24. Data: 2009-11-22 14:30:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tym podstawowym wymogiem abyś mógł wyprowadzić spaliny poprzez ścianę
    > jest, że moc kotła gazowego nie moze przekraczać 21kW.
    > Jeżeli masz kocioł większy to masz problem, bo jest to niezgodne z prawem.

    Kociol ma 24KW i nikt nie robil problemow. A ten zapis 21KW chyba juz nie
    obowiazuje. Zreszta kto tego mialby sie czepic? Kociol grzeje, gaz dali i
    kogo to teraz interesuje? Do wiekszych kotlowni zgoda, ale plastik kosztuje
    pewnie polowe tego co stal, wiec chyba nie ma co oszczedzac na koncentryku.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-11-22 14:52:31
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > kogo to teraz interesuje? Do wiekszych kotlowni zgoda, ale plastik
    > kosztuje pewnie polowe tego co stal, wiec chyba nie ma co oszczedzac na

    Ale jakby przyszło Ci wyprowadzić z 6 czy 8 metrów rury koncentrycznej z
    nierdzewki oraz 2-3 kolanka żeby wejść do komina to już zaczyna bić po
    kieszeni.
    A co do rury - niestety w Polsce plastikowych nie wolno.

  • 26. Data: 2009-11-22 15:06:12
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Kociol ma 24KW i nikt nie robil problemow. A ten zapis 21KW chyba juz nie
    > obowiazuje. Zreszta kto tego mialby sie czepic?

    Instalatorzy mają to gdzieś, a z resztą nie wszyscy wiedzą o tym zapisie.
    Nadzór budowlany także na to przymyka oko.
    Jednak można mieć problemy w przypadku, kiedy się cokolewiek stanie np.
    spłonie dom i z tego powodu ktoś zginie. Wtedy prokurator doszuka się tego,
    wsadzi Ciebie oraz instalatora do pierdla. Podobnie też z towarzystwem
    ubezpieczeniowym, które będzie szukało wszelkich możliwych metod, żeby nie
    wypłacić odszkodowania.
    Jeżeli chodzi o mnie to załatwiam ten problem w sposób banalnie prosty i
    zgodny z prawem. Montując kocioł gazowy większy niż 21kW po prostu
    ograniczam jego moc do 21kW, informuję klienta o takiej konieczności,
    wpisuję to w papiery oraz każę klientowi podpisać oświadczenie, że
    zapoznałem go z zapisem ustawy, która narzuca te wymagania. Ponadto klient
    potwierdza mi fakt wprowadzenia takiego ograniczenia mocy.
    Oczywiście, zeby klient był świadomy tego, ze moc rzeczywiście została
    ograniczona pokazuję mu w menu sterownika, gdzie się to robi i jak się
    wchodzi w te opcje. Jak klient mi podpisze takie oświadczenie to niech sobie
    robi co chce z tymi ustawieniami ;D

  • 27. Data: 2009-11-22 15:11:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale jakby przyszło Ci wyprowadzić z 6 czy 8 metrów rury koncentrycznej z
    > nierdzewki oraz 2-3 kolanka żeby wejść do komina to już zaczyna bić po
    > kieszeni.

    Zgadza sie, sam o tym pisalem.

    > A co do rury - niestety w Polsce plastikowych nie wolno.

    Nie wolno??
    Sa w powszechnej sprzedazy, a czopuch mojego kotla jest wlasnie z plastiku,
    innych nie ma. Rura ze stali, ale to co przy kotle to czysty plastik.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-11-22 19:36:56
    Od: M <M...@w...pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

> [...]
    > Większość ludzi jednak montuje kotły wyprowadzając tylko i wyłącznie
    > spaliny, a ssanie jest otwarte przy komorze. Robi się tak ze względu na

    Wtedy musisz mieć w kotłowni Zetkę.

    Poza tym w kominie możesz mieć jedną rurę a nie dwie (pod warunkiem, że
    komin jest czysty).

    M.

  • 29. Data: 2009-11-22 20:48:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lis, 10:44, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Siedem kroccow generujacych same straty mimo ze woda nie krazy w instalacji.
    > Wieczorem mam 25C a po poludniu nastepnego dnia ledwo 23, a to nawet nie
    > jest doba. Jak w zasobniku pojawi sie 60C to bedzie jeszcze gorzej.

    A jak go masz ocieplony ? Te oryginalne ocieplenia sa do dupy :)
    Dlatego moj buforek 1000l kupilem bez ocieplenia (1k pln w kieszeni).
    Postawie go w rogu, odsuniety od scian o 30cm i przed nim postawie z
    KG scianke - tez odsunieta o 30 cm od zbiornika. Calosc zarzuce
    resztkami styropianu i welny pozostalych po budowie (ew. dziury
    zaklejajac pianka). Przedluzki kroccow juz mam zrobione, zakonczone
    zaworami:) Zajmie to 140x140cm ale bedzie przynajmniej solidnie
    zaizolowane :) Z bojlerkiem do CWU zrobie podobnie (mimo ze ma
    fabryczne te bodaj 5cm piany na sobie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2009-11-22 20:53:01
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Lis, 17:46, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Sprobuje ocieplic te krocce jak pisze Jackare, ale kolana calowe i inne
    > duperele nie bedzie latwo ocieplic.

    Kupujesz welne mineralna 5cm i folie stretch. Troche zabawy z nozem i
    masz ocieplone idealnie :) Nie bedzie to wygladac za specjalnie ale
    bedzie dobrze zaizolowane! A o to przeciez chodzi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.