  • Data: 2019-05-24 10:18:59
    Temat: Re: Zawór termostatyczny
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, May 24, 2019 at 9:10:04 AM UTC+2, Myjk wrote:
    > Jak mu wcisnę zimną wodę "pod prąd" (w stosunku do schemaciku na naklejce)
    > w króciec MIX, to będzie ją puszczać w króciec C dopóty dopóki woda nie
    > przyleci ciepła o określonym nastawie i wtedy puści wodę w króciec H?

    Hm, nie zastanawialem sie nigdy nad tym, ale tak na oko, to chyba odwrotnie:
    na elemencie regulujacym zimna woda => otworzy doplyw cieplej, zeby otrzymac
    cieplejsza, jak za ciepla (powyzej nastawu) to przymknie ciepla/otworzy zimna...

    > Czy taki zawór działa jakoś płynnie czy on/off?

    Ja bym stawial, ze chyba nie (pewnie od konstrukcji sporo zalezy)

    No i wg mnie jest duze prawdopodobienstwo, ze w ogole nie bedzie dzialal w przeciwnym
    kierunku ;)

    np. sa wersje z wbudowanymi zaworami zwrotnymi
    http://envirotech.nazwa.pl/handelenvitech/wp-content
    /uploads/2014/11/tm50.pdf

    ten dopuszcza wiecej lub mniej cieplej (i wymaga cisnienia na wejsciu cieplej)
    https://www.fachowyinstalator.pl/jak-dziala-termosta
    tyczny-zawor-mieszajacy-vta370/

    Jesli bedzie np. jakas iglica otwierajaca przeplyw, to normalnie woda bedzie ja
    wypychac i oprze sie o element sterujacy, w druga strone moze ja zassac i calkowicie
    odetniie przeplyw...