  • 1. Data: 2011-07-22 16:15:24
    Temat: Zbiornik na wode uzytkowa
    Od: Zbigniew Krawczyk <z...@g...com>

    Witam,

    Mam niestety duzy problem z woda (okolice Krakowa). "Ciecz" ze studni
    glebinowej ma tak znaczna zawartosc zelaza i manganu, ze same filtry
    kosztowalyby ok 15-20 tys pln. Musze zainwestowac w zbiornik na wode
    uzytkowa dla 3-4 osobowej rodziny i dowozic przyzwoita wode
    beczkowozem. Jako, ze wodociag powinien powstac za 2 lata nie chce
    inwestowac w kosztowne zbiorniki z tworzywa. Wode pitna zalatwie sobie
    jakimś "darem natury" czy inna naleczowianka w butlach.

    Orientujecie sie czy zwykly 10 kubikowe szczelne (oczywiscie
    nieuzywane ;-) betonowe szambo rozwiaze sprawe czy sa jakies
    przeciwskazania?
    Czy mozna to laczyc z deszczowka ? Czy taka woda nadawalaby sie do
    mycia po ewentualnym oczyszczeniu (filtrowanie deszczowki jest chyba o
    wiele tansze) ?
    Pewnie musialbym zakopac toto jakies 1-1,5 pod ziemia, zeby w zimie
    nie zamarzalo?

    Z gory dziekuje za jakiekolwiek sugestie i pozdrawiam,

    ZbyszekK

  • 2. Data: 2011-07-22 17:53:49
    Temat: Re: Zbiornik na wode uzytkowa
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 18:15:24 Zbigniew Krawczyk <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam niestety duzy problem z woda (okolice Krakowa). "Ciecz" ze studni
    > glebinowej ma tak znaczna zawartosc zelaza i manganu,
    To może zwykła paru metrowa studnia? wtedy woda nie będzie tak mocno
    zmineralizowana i można ją będzie pić.

> [...]
    > beczkowozem. Jako, ze wodociag powinien powstac za 2 lata nie chce
    > inwestowac w kosztowne zbiorniki z tworzywa.
    A jesteś pewien że powstanie? bo u mnie już 2 lata temu miała być
    kanalizacja
    i do tej pory nie ma. Mnie to teraz rybka, ale 4 lata temu jak zaczynałem
    budowę
    to liczyłem na nią.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-07-22 18:27:50
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 22.07.2011 18:15, Zbigniew Krawczyk pisze:
> [...]
    > inwestowac w kosztowne zbiorniki z tworzywa. Wode pitna zalatwie sobie
    > jakimś "darem natury" czy inna naleczowianka w butlach.

    Na allegro sprzedja 3-3,5 tys litrowe zbiorniki z laminatu p/s po ...
    winie. Kosztuje to to ok. 1000 zl i mozesz spodziewac sie, ze sie nie
    otrujesz a montarz bedzie latwiejszy (nie trzeba Ci dzwigu).

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2011-07-22 19:26:12
    Od: Zbigniew Krawczyk <z...@g...com>

    On 22 Lip, 19:53, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    /ciach/
    > To może zwykła paru metrowa studnia? wtedy woda nie będzie tak mocno
    > zmineralizowana i można ją będzie pić.

    Niestety przy wierceniu woda się pojawiła dopiero na 13 metrach (jest
    juz wtedy zazelaziona).
    Z rozmow z sasiadami wynika, ze taki urok tej ziemi (starorzecze
    wisly)

    >   ze same filtry> kosztowalyby ok 15-20 tys pln. Musze zainwestowac w zbiornik na
    wode

    > A jesteś pewien że powstanie? bo u mnie już 2 lata temu miała być
    > kanalizacja

    Sasiad ma juz wuzetke i w przyszlym roku bedzie ciagnał przylacze.

    pzdr,

    ZK

  • 5. Data: 2011-07-22 19:30:40
    Od: Zbigniew Krawczyk <z...@g...com>

    On 22 Lip, 20:27, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Na allegro sprzedja 3-3,5 tys litrowe zbiorniki z laminatu p/s po ...
    > winie. Kosztuje to to ok. 1000 zl i mozesz spodziewac sie, ze sie nie

    Dzieki, sprawdze to, tylko potrzebowałbym takie trzy coby za czesto
    nie wzywac beczkowozu.
    Daloby sie to jakos sensownie i szczelnie polaczyc?

    pzdr,

    ZK

  • 6. Data: 2011-07-22 19:53:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-07-2011 o 21:26:12 Zbigniew Krawczyk <z...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > juz wtedy zazelaziona).
    > Z rozmow z sasiadami wynika, ze taki urok tej ziemi (starorzecze
    To współczuję, ja ma swoją wodę na 8m studni, tak że jestem
    samowystarczalny :)

    > Sasiad ma juz wuzetke i w przyszlym roku bedzie ciagnał przylacze.
    Acha, to ja bym na twoim miejscu nie zakopywał tych zbiorników tylko jakąś
    prowizoryczną wiatą przykrył, chociaż nie wiadomo co tańsze, to
    tylko takie luźne przemyślenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-07-22 19:58:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ja tam bym zrobil po prostu ze 3 takie zbiorniki i kup pompę do wody
    brudnej/czystej (nowa :)))) i bedziesz ja wkladal tylko do zbiornikow zeby
    uzupelnic poziom w pierwszym ktory podlaczysz pewnie do hydroforu.

    troche biegania ale dzialac bedzie. alternatywa to wycinasz dziury przy
    ziemi i laczysz trojnikami (zbiorniki obok siebie a przed nimi rura). minus
    tego rozwiazania jest jeden i to spory. nie odsprzedasz tak uszkodzonego
    zbiornika jak juz ci przylacze zrobia. moze jako magazyn deszczowki sobie
    wykorzystasz ale ja bym tam w dziurawy tez sie nie bawil. dlatego mowilem o
    pompie. Taka pompa za 400pln jak wlaczysz to przepompuje ci wezem strazackim
    zbiornik 3000l w kilka - kilkanascie minut. a te 2-3kl starczy ci raczej na
    sporo czasu. nie wiem jak duze zuzycie wody u ciebie ale strzelam ze co
    miesiac 3 takie zbiorniki to bys tankowal.
    pomysl co z zima!!!

  • 8. Data: 2011-07-22 20:00:36
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 22.07.2011 21:30, Zbigniew Krawczyk pisze:

    > Dzieki, sprawdze to, tylko potrzebowałbym takie trzy coby za czesto
    > nie wzywac beczkowozu.
    > Daloby sie to jakos sensownie i szczelnie polaczyc?

    Tak - na jachtach uzywa sie do tego przejsc burtowych. Mysle, ze to
    dobry trop :)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2011-07-23 10:35:57
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:j0ckq2$1nj$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > starczy ci raczej na sporo czasu. nie wiem jak duze zuzycie wody u ciebie
    > ale strzelam ze co miesiac 3 takie zbiorniki to bys tankowal.

    Połączenie hydrauliczne można zrobić bez uszkadzania tych zbiorników tylko
    trzeba pilnowac aby ich nie opróżnić poniżej ustalonego poziomu.
    Poprostu łączysz je rurami, takie odwrócone do góry nogami Uwsadzone jednym
    koncem do jednego zbiornika a drugim do drugiego, przy czym konce rur
    powinny się znajdować poniżej najniższego spodziewanego poziomu wody.
    Na zagięciu rury w najwyższym punkcie musisz zamontowac zawór i przez niego
    odessac znajdujące sie tam powietrze. Jak to zrobisz to zbiorniki będą
    połączone ;) Oczywiście jeżeli nie zapowietrzysz przypadkiem tych łączników.

    Gejzero.

  • 10. Data: 2011-09-02 13:57:00
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Zbigniew Krawczyk" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:b416d777-22d9-41f3-bc96-

    Ja bym jednak proponował kopać studnię i wykonać sobie samemu system
    uzdatniania wody.

    Zasada jest bardzo prosta, a w necie mozna znaleźć wiele opisów oczyszczania
    takiej wody.
    Elementy także nie muszą być drogie.
    Na Allegro można kupić zbiorniki 1000 litrów po spożywce po ok.
    100-200zł/szt.

    Kiedyś słyszałem o takim patencie.
    Potrzebne nam są 4 zbiorniki wody, kilka zaworów pompa tłocząca wodę ze
    studni oraz mała pompo-hydrofor pompujący wodę do instalacji. oraz wydajną
    pompę powietrza do akwarium. Potrzebne też będą filtr wiskozowy.
    Zbiorniki montujemy kolejno 2 najwyżej, trzeci nieco niżej i jeszcze niżej
    czwarty.
    Środkowy zbiornik wypełniamy płukanym piachem, który będzie stanowił filtr
    dla resztek osadu. Raz na jakiś czas trzeba będzie wymieniać ten piach.
    W 2 górnych zbiornikach montujemy zawory na bocznych ściankach w wysokości
    ok. 1/4 od dna, a od tych zaworków rurki do środkowego zbiornika oraz po
    jednym zaworze na dnie zbiorników z wylotem poza budynek do usuwania osadu.
    Pompujemy wodę do jednego z 2 najwyższych zbiorników. Następnie po jego
    napełnieniu, dodajemy wapno palone oraz nadmanganian potasu w ilości
    zależnej od pojemności oraz zanieczyszczenia wody, po czym przez kilka
    godzin napowierzamy pompką, a następnie pozostawiamy w spokoju na 2 dni, aż
    wytrąci się osad i osiądzie na dnie. Kiedy wytrąci się osad otwieramy boczny
    zawór i przelewamy wodę do środkowego zbiornika stanowiącego filtr. Wylot
    tego zbiornika połączony jest z kolejnym, najniższym zbiornikiem stanowiązym
    magazyn wody uzdatnionej poprzez zwykły filtr wiskozowy zatrzymujący piach.
    Górnew zbiorniki muszą pracować na przemian.
    Z najniższego zbiornika woda będzie tłoczona pompo-hydroforem do instalacji.
    Taką wodę można używać do wszystkiego, zwłaszcza do celów gospodarczych
    (prania, zmywania, mycia).
    Jeżeli wydajność będzie zbyt mała to dokłądamy jeszcze trzeci zbiornik do
    tych 2 najwyższych. Ważne, zeby w tych zbiornikach woda mogła się odstać ze
    2-3 dni.
    Wodę do celów spożywczych można dodatkowo przefiltrować zestawem filtrów z
    filtrem osmatycznym (czy osmozowym) do kupienia na Allegro za 500zł.