  • Data: 2019-12-16 23:13:51
    Temat: Re: Zgrzewanie rury PP - da się zastąpić wężykiem?
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2019 o 18:28, r...@k...pl pisze:
    > Urwało się (ukręciło) kolanko jak na fotce:
    > https://i.ibb.co/dLQq9Y6/cut.jpg
    >
    > Wygląda na to, że będę musiał uciąć oba kolanka i zbudować na nowo konstrukcję
    > poczynając od rury wystającej z podłogi.
    > Jako że nigdy tego nie robiłem i nie mam zgrzewarki pojawia się pytanie - czy
    > jest jakaś technologia, aby zgrzał tylko "coś" na tę rurę wystającą z podłogi i
    > pociągnąć wężyk do grzejnika (zaworu) -- czy trzeba koniecznie rzeżbić te
    > kolanka na nowo? (trochę mało miejsca...)

    Zgrzewanie rur PP wymaga wprawy. Niby to takie proste, ale jak się
    samemu spróbuje, to okazuje się, że jak się wciska rurę w kolanko (czy
    inną kształtkę) za długo, to plastik formuje "piękną" kryzę zawężającą
    przepływ. Jak się przed stwardnieniem manipuluje zgrzewanymi elementami,
    to się uzyska połączenie kiepskiej jakości. Dlatego warto przed robotą
    kupić kawałek rury i kilka najtańszych kształtek i poćwiczyć. Zrobione
    własnoręcznie połaczenia można przeciąć i zobaczyć, jak wyszło. Do
    cięcia można kupić nożyce do rur albo ciąć kątówką na wolnych obrotach.
    Jacek