  • 1. Data: 2019-12-15 18:28:11
    Temat: Zgrzewanie rury PP - da się zastąpić wężykiem?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Urwało się (ukręciło) kolanko jak na fotce:
    https://i.ibb.co/dLQq9Y6/cut.jpg

    Wygląda na to, że będę musiał uciąć oba kolanka i zbudować na nowo konstrukcję
    poczynając od rury wystającej z podłogi.
    Jako że nigdy tego nie robiłem i nie mam zgrzewarki pojawia się pytanie - czy
    jest jakaś technologia, aby zgrzał tylko "coś" na tę rurę wystającą z podłogi i
    pociągnąć wężyk do grzejnika (zaworu) -- czy trzeba koniecznie rzeżbić te
    kolanka na nowo? (trochę mało miejsca...)

  • 2. Data: 2019-12-15 18:36:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko da się zastąpić wężykiem. Dobry wężyk, dobre opaski i zapominasz do końca
    życia o sprawie.

  • 3. Data: 2019-12-15 18:51:32
    Temat: Re: Zgrzewanie rury PP - da się zastąpić wężykiem?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl napisał:

> [...]
    > grzejnika (zaworu) -- czy trzeba koniecznie rzeżbić te
    > kolanka na nowo? (trochę mało miejsca...)

    Jaka to różnica, czy trzeba zgrzewać tylko w jednym miejscu,
    czy w dwóch albo w trzech?

    Jarek

    --
    Wężykiem, Jasiu, wężykiem!

  • 4. Data: 2019-12-15 19:16:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-12-15 o 18:28, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > pociągnąć wężyk do grzejnika (zaworu) -- czy trzeba koniecznie rzeżbić te
    > kolanka na nowo? (trochę mało miejsca...)

    Niestety trochę zabawy będziesz miał, bo tam przeszkadza cokół/listwa
    aby podejść ze zgrzewarką.

    Możesz spróbować rozwiercić to kolanko. Kilka razy mi się zdarzyło tak
    właśnie naprawiać takie problemy i działa to wiele lat. Potrzebne będzie
    wiertło o średnicy takiej jaki jest otwór w nowym kolanku. Dokupujesz
    drugą złączkę i zgrzewasz. Tylko pamiętaj, że w rurze nie może być wody,
    a zgrzewane powierzchnie muszą być odtłuszczone np. acetonem, bo wiertła
    często pokryte są warstwą oleju, a do tego często macane paluchami.

    Co do porad zenka to trzeba uważać, bo to tylko teoretyk i do tego
    totalny badziewiarz.

  • 5. Data: 2019-12-15 19:17:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > pociągnąć wężyk do grzejnika (zaworu) -- czy trzeba koniecznie rzeżbić te
    > kolanka na nowo? (trochę mało miejsca...)

    Jak teraz zaraz bo zimno to wężyk z marketu, jeszcze są otwarte. :-)
    A na zawsze to zgrzać od nowa. W marketach też wypożyczali.
    Miejsca wystarczy.
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcRQkpKVY1cb3u6vqurc9_2nrsK0YVe44p5nkB0OyUKSVuvc0WoH
    &s

    Robert

  • 6. Data: 2019-12-15 20:22:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche cię uzyszkodnik nie było. Na odwyku byles?

  • 7. Data: 2019-12-15 21:59:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.12.2019 o 18:28, r...@k...pl pisze:
    > Urwało się (ukręciło) kolanko jak na fotce:
    co? Jakie siły spowodowały takie rozerwanie?

    ToMasz

    PS
    właśnie mam "kłaść rurki" w nowym mieszkaniu. wychodzi ze teraz juz
    tylko plastiki. mam się bać? Robić w żelazie? miedzi? pexie?

  • 8. Data: 2019-12-15 21:59:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 15 Dec 2019 18:51:32 +0100, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

    > Jaka to różnica, czy trzeba zgrzewać tylko w jednym miejscu,
    > czy w dwóch albo w trzech?

    Jednego zgrzewu nie zepsuję :)
    Poza tym ciężko mi coś tam wymyślić - mało miejsca na kombinacje z kolankami, a
    nowe te "głowice" są mniejsze od starych więc trzeba kombinować z
    przedłużaniem.

  • 9. Data: 2019-12-15 22:01:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 15 Dec 2019 19:16:37 +0100, w <5df67888$0$544$65785112@news.neostrada.pl>,
    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > właśnie naprawiać takie problemy i działa to wiele lat. Potrzebne będzie
    > wiertło o średnicy takiej jaki jest otwór w nowym kolanku. Dokupujesz

    Teraz zastanawiam się czy nie próbować rozwiercić w tym starym kolanku, które
    zieje dziurą i tam zgrzać.

  • 10. Data: 2019-12-15 22:22:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl napisał:

    > Jednego zgrzewu nie zepsuję :)

    Tego robionego pierwszy raz w życiu?

    > Poza tym ciężko mi coś tam wymyślić - mało miejsca na kombinacje
    > z kolankami, a nowe te "głowice" są mniejsze od starych więc
    > trzeba kombinować z przedłużaniem.

    Naturalną kolejnością jest w tym przypadku pozgrzewanie i poskręcanie
    wszystkiego do kupy, a dopiero na samym końcu zgrzanie z rurą sterczącą
    z podłogi i skręcenie z grzejnikiem. Brak miejsca zupełnie przy tym nie
    gra roli. Jest też okazja, by poćwiczyc operacje na osobnych krótkich
    kawałkach rury, zanim się zamontuje cały zestaw.

    Jarek

    --
    Wesoło w czubie i w piętach,
    A najweselej na skrętach!