  • 1. Data: 2019-12-14 17:56:00
    Temat: Bemko BM3B-L
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Poszukiwany malutki licznik mocy 3f na szynę. Sprawa pilna, więc
    wybrałem się do hipermerketu i znalazłem Bemko BM3B-L.

    https://elektro-hurt.com/bemko-licznik-zuzycia-energ
    ii-elektrycznej-trojfazowy-3f-20100a-bm03b-l,id9108.
    html

    Czy ktoś może użytkuje i to jest coś warte?

    Docelowo chciałbym aby miał RS485 i dało się odczytać prądy i moce. W
    zasadzie bardziej potrzebuje watomierza niż licznika energii ale obie
    funkcje mile widziane.

    Ktoś moze polecić coś innego co ma komunikację i nie kosztuje majątku?
    Powiedzmy, cena do 300zł. Niestety miejsca bardzo mało i najlepiej jak
    by się mieścił w istniejącą rozdzielkę z szynami.

    Max 20A na fazę jest ok.

  • 2. Data: 2019-12-14 18:28:24
    Temat: Re: Bemko BM3B-L
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 17:56:04 UTC+1 użytkownik heby napisał:
> [...]
    ii-elektrycznej-trojfazowy-3f-20100a-bm03b-l,id9108.
    html

    > Czy ktoś może użytkuje i to jest coś warte?

    mam taki https://elektro-hurt.com/bemko-licznik-zuzycia-energ
    ii-elektrycznej-trojfazowy-3f-580a-a30-bm030-l,id910
    7.html
    ale niewiele wiem, diody mrugają, energia się mierzy (nie wiem z jaką dokładnoscią)
    czy jest tam jakas komunikacja nie wiem bo mi niepotrzebna.

    b.

  • 3. Data: 2019-12-14 19:12:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/12/2019 18:28, Budyń wrote:
    > mam taki https://elektro-hurt.com/bemko-licznik-zuzycia-energ
    ii-elektrycznej-trojfazowy-3f-580a-a30-bm030-l,id910
    7.html

    Problem w tym że 20A to jakiś prąd zaporowy. Większośc jest <=10A. Ten
    ma tylko 5.

    Bamko z OBI ma 20A ale nie ma RS485.

  • 4. Data: 2019-12-15 11:29:51
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 14.12.2019 o 17:56, heby pisze:
> [...]
    > Powiedzmy, cena do 300zł. Niestety miejsca bardzo mało i najlepiej jak
    > by się mieścił w istniejącą rozdzielkę z szynami.

    RS485, prądy, moce i to do 300pln ?
    powiedz, że żartujesz

  • 5. Data: 2019-12-15 16:05:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 11:29, Pilocik wrote:
    > RS485, prądy, moce i to do 300pln ?
    > powiedz, że żartujesz

    Skoro wersja bez RS485 jest za 100zł to niby dlaczego żartuje? 90%
    całości to jest obwód mocy który w tej dupereli z OBI jest identyczny z
    wypasoną wersją. A do wypasionej wersji rózni się scalakiem za kilka $.
    Nie, dalej nie wiem dlaczego mam żartować.

  • 6. Data: 2019-12-15 20:39:00
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 15.12.2019 o 16:05, heby pisze:

> [...]
    > wypasoną wersją. A do wypasionej wersji rózni się scalakiem za kilka $.
    > Nie, dalej nie wiem dlaczego mam żartować.

    może jeszcze dwukierunkowy ?

    Niestety taniej niż 500-600 stówek nie znajdziesz, np. taki FF LE-03MP

  • 7. Data: 2019-12-15 21:06:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 20:39, Pilocik wrote:
    > może jeszcze dwukierunkowy ?

    Z punktu widzenia software zrobienie dwukierunkowego kosztuje nawet
    mniej niż jednokierunkowego. Nie trzeba robić kilku ifów w sofcie.

    > Niestety taniej niż 500-600 stówek nie znajdziesz, np. taki FF LE-03MP

    No nic, poszukam.

  • 8. Data: 2019-12-16 09:01:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.12.2019 21:06, heby wrote:
    > Z punktu widzenia software zrobienie dwukierunkowego kosztuje nawet
    > mniej niż jednokierunkowego. Nie trzeba robić kilku ifów w sofcie.

    Zachowujesz się jak dzieciak. Skoro to takie proste, to zrób sam za parę
    złotych i nie szukaj po sklepach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-12-16 18:28:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/12/2019 09:01, Mateusz Bogusz wrote:
    > Zachowujesz się jak dzieciak. Skoro to takie proste, to zrób sam za parę
    > złotych i nie szukaj po sklepach.

    Zachowujesz się jak dzieciak. Z faktu że wiem w najdrobniejszych
    szczegółach jak to zrobić i jaki jest koszt produkcji masowej nie wynika
    że to opłacalne w 1 egzemplarzu.

  • 10. Data: 2019-12-18 18:00:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    >
    > Poszukiwany malutki licznik mocy 3f na szynę. Sprawa pilna, więc
    > wybrałem się do hipermerketu i znalazłem Bemko BM3B-L.

    Ciężko jest z tymi licznikami. Zwykłe liczniki z wyjściem impulsowym
    już spowszedniały i są tanie, natomiast jak się chce coś sensownego
    dorwać co ma modbusa to cena niestety rośnie.
    Przy markowych klamotach cena w okolicy tysiąca za trójfazówkę nie jest niczym
    dziwnym...

    https://www.fif.com.pl/pl/liczniki-zuzycia-energii-e
    lektrycznej/463-licznik-zuzycia-energii-le-03mp.html

    takiego można pozyskać za jakieś 450 zeta. Nic tańszego póki co nie widzę...

    L.