  • 1. Data: 2019-12-14 17:49:47
    Temat: Bezpiecznik 16A i prąd graniczny
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest urządzenie które konsumuje prawie równo 9kW. Jest rezystancyjne,
    indukcyjność w zasadzie śladowa, taka nagrzewnica przemysłowa. Podpięte
    jest do sieci 3 fazowej. Każda faza podpięta do osobnego odbiornika.

    Praktycznie prąd płynący przez każdą z faz to ok 13A.

    Całośc zabezpiecza S-ka 3x16A.

    No i teraz pytanie: czy powyższe zabezpieczenie może pracować przy takim
    prądzie długo? A jeśli nie może to gdzie to wyczytać?

    A problem bierze się z faktu że okresowo, po dłuższm, rzędu 1h
    użytkowaniu, zabezpieczenie rozpina obwód. Brakuje do tego około 3A a
    jednak rozpina. Zanim zasugeruje 3x20A to wczesniej chciałbym wiedzieć
    czy to ma sens. Prąd się nie zmienia, jest stabilne 13A. Przebić brak,
    ogólnie wykluczam jakieś kłopoty z samym urządzeniem. Bezpiecznik dalej
    w obwodzie ma 25A i jego nie rusza.

    Spotkałem się wieki temu z charakterystyką która opisywała przez jaki
    czas bezpiecznik może pracować z jakim % mocy znamionowej. I chodziło o
    wartości <100%. Nie pamiętam już gdzie to widziałem i czy dotyczyło S-ek
    czy topikowych.

  • 2. Data: 2019-12-14 18:10:06
    Temat: Re: Bezpiecznik 16A i prąd graniczny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-14 o 17:49, heby pisze:
> [...]
    > czas bezpiecznik może pracować z jakim % mocy znamionowej. I chodziło o
    > wartości <100%. Nie pamiętam już gdzie to widziałem i czy dotyczyło S-ek

    Może urządzenie włączą się okresowo i zimny drut oporowy bierze więcej
    prądu?

    Robert

  • 3. Data: 2019-12-14 18:19:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2019 17:49:52 UTC+1 użytkownik heby napisał:
> [...]
    >
    > No i teraz pytanie: czy powyższe zabezpieczenie może pracować przy takim
    > prądzie długo? A jeśli nie może to gdzie to wyczytać?

    taki wyłącznik może trwale pracowac przy nominalnym prądzie.
    Albo twoja grzałka jest trefna albo ten egzemplarz wyłącznika.

    b.

  • 4. Data: 2019-12-14 19:11:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/12/2019 18:10, Robert Wańkowski wrote:
    > Może urządzenie włączą się okresowo i zimny drut oporowy bierze więcej
    > prądu?

    Zero automatyki. Wajcha i koniec.

  • 5. Data: 2019-12-14 19:43:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/12/2019 18:19, Budyń wrote:
    > taki wyłącznik może trwale pracowac przy nominalnym prądzie.
    > Albo twoja grzałka jest trefna albo ten egzemplarz wyłącznika.

    Ok, pozostaje wymienić S-kę.

  • 6. Data: 2019-12-15 11:16:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-12-14 o 19:11, heby pisze:

    > Zero automatyki. Wajcha i koniec.

    Jakiś termostat musi być, inaczej urządzenie działałoby tylko raz,
    pierwszy i ostatni.

  • 7. Data: 2019-12-15 12:43:14
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No i teraz pytanie: czy powyższe zabezpieczenie może pracować przy takim
    > prądzie długo? A jeśli nie może to gdzie to wyczytać?

    poszukaj na stronie producentów (tych większych) - są tabele o ile można
    przeciążyć taką eskę i na jak długo

  • 8. Data: 2019-12-15 16:03:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 11:16, nadir wrote:
    > Jakiś termostat musi być, inaczej urządzenie działałoby tylko raz,
    > pierwszy i ostatni.

    Jest, ale on nie działa w normalnym używaniu. Dopiero jak się zatrzyma
    wentylator to rozpina obwód w wyniku przegrzania. To się *NIE* dzieje
    podczas normalnego użytkowania. Zadziałanie zabezpieczenia termicznego
    ogólnie nie wystepuje w opisywanej sytuacji.

  • 9. Data: 2019-12-15 16:03:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 12:43, sirapacz wrote:
    > poszukaj na stronie producentów (tych większych) - są tabele o ile można
    > przeciążyć taką eskę i na jak długo

    Ale ja nie przeciążam :) Ja niedociążam :D

  • 10. Data: 2019-12-15 19:38:16
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-12-2019 o 17:49, heby pisze:
> [...]
    > czy to ma sens. Prąd się nie zmienia, jest stabilne 13A. Przebić brak,
    > ogólnie wykluczam jakieś kłopoty z samym urządzeniem. Bezpiecznik dalej

    Zwróć uwagę, że zabezpieczenia nadprądowe służą do zabezpieczania
    głównie instalacji czyli kabla w ścianie, gniazd i włączników. S16A
    zabezpiecza kabel 2,5 mm2. Jeśli chcesz wymienić na S20, to musisz też
    wymienić kabel do gniazda na 4mm2.

    yabba