  • 1. Data: 2019-12-12 20:58:47
    Temat: Falownik i bilans mocy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest falownik online. 3 fazy.

    Powiedzmy że oddaje do sieci na 3 fazach w sumie 3kW.

    Ale na jednej fazie pralka ciągnie 3kW.

    Czyli oddaje ile pobieram, ale nie w te druty.

    Czy liczniki instalowane obecnie przez np. Tauron liczą to osobno jako
    oddawanie 2kW i pobieranie 2kW (co oznacza śmieszne przeliczniki) czy
    też licznik zakłada że w takiej sytuacji mam 0W?

    Pytam tu, bo infolinia nie wie o co pytam ;) Bariera tumanistyczna.

  • 2. Data: 2019-12-12 21:07:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Liczniki rozliczają moc sumaryczną, a nie jakimiś fazami.

    b.

  • 3. Data: 2019-12-12 21:16:25
    Temat: Re: Falownik i bilans mocy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 21:07:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Liczniki rozliczają moc sumaryczną, a nie jakimiś fazami.

    Jesteś pewien? Mój (znaczy energetyki) licznik podaje zużycie per każda z
    trzech faz. Dwukierunkowy pewnie też liczy podobnie. Więc jak będę pobierał
    z jednej fazy a generował na trzy - to chyba tylko z tej z której pobieram
    będzie się bilansowało?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2019-12-12 21:18:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Nie jestem pewien. Trzeba doczytac.

    b.

  • 5. Data: 2019-12-12 21:26:28
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 21:16, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > z jednej fazy a generował na trzy - to chyba tylko z tej z której pobieram

    Ale co to w ogóle za różnica czy licznik nam poda wartości z
    poszczególnych faz czy już sobie sam to wszystko pododaje i wypluje
    jedną wartość? Płaci się za energię czynną wymienioną z siecią
    energetyczną i jakby jej nie liczyć to wyjdzie tyle samo kWh.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2019-12-12 21:29:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2019 21:26, Jakub Rakus wrote:
    > Płaci się za energię czynną wymienioną z siecią
    > energetyczną

    I tu jest niestety problem.

    Albo Tauron liczy że nic nie wymieniłem.

    Albo Tauron liczy że włożyłem 2kW w drut L1 i L2 a wyciągnąłem 2kW z
    druta L3. A to już jest używanie przesyłu.

    > i jakby jej nie liczyć to wyjdzie tyle samo kWh.

    Własnie można tak policzyć że wyjdzie 2kW * śmieszny przelicznik.

  • 7. Data: 2019-12-12 21:54:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 21:07:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Liczniki rozliczają moc sumaryczną, a nie jakimiś fazami.

    Tarczowe tak. Elektroniki źle ustawione niestety nie.
    Mają to ukrócić na wiosnę, na razie hulaj dusza piekła nie ma.

    L.

  • 8. Data: 2019-12-12 21:56:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 21:26:29 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Ale co to w ogóle za różnica czy licznik nam poda wartości z
    > poszczególnych faz czy już sobie sam to wszystko pododaje i wypluje
    > jedną wartość?

    Bo produkujesz na 3 fazach po 2kW a na jednej fazie gotujesz zupę
    ciągnąc 6kW. Zdroworozsądkowo powinno wyjść na zero, a jest tak
    że te 2x4kW idzie w sieć i wraca fazą od kuchenki, a po drodze
    płaci haracz 20%.

    l.

  • 9. Data: 2019-12-12 22:18:52
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 12.12.2019 o 21:54, Lisciasty pisze:

    > Tarczowe tak. Elektroniki źle ustawione niestety nie.
    > Mają to ukrócić na wiosnę, na razie hulaj dusza piekła nie ma.
    >
    > L.

    Heby właśnie odkrył co to jest "bilansowanie międzyfazowe" :)

    O to toczy się walka już od dłuższego czasu, ustawa swoje, energetyka
    swoje, ehh :(

  • 10. Data: 2019-12-12 22:30:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2019 22:18, Pilocik wrote:
    > Heby właśnie odkrył co to jest "bilansowanie międzyfazowe" :)

    Nie tyle odkryłem co jestem ciekaw praktyk Tauronu w takiej sytuacji.