  • 1. Data: 2019-12-15 16:57:46
    Temat: Falownik i zabezpieczenie
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zakładam fotowoltaikę. Jest sobie do tego falownik o mocy max dokładnie
    10kW.

    Rozmawiam z monterem i w/g niego wsadzenie tego falownika wymaga
    zabezpieczenia 3x25A.

    Hmmm... Tyle to ja mam na cały dom.

    Mi wychodzi że l6A jest ok choć niewiele brakuje.

    Teraz: możliwe że monter ma rację i falownik raz na jakiś czas wciska do
    sieci wiecej mocy na 1 fazie niż 3.33kW. A może nie wie co mówi albo
    dobiera na oko.

    Pytanie do ludzi z falwonikami: czy wasze falowniki, 10kW, potrafią
    wygenerować większe prądy niż 16A na fazie? Z opisu falownika wynika że
    to są 3 osobne po 3.3kW. Więc nijak nie widzę sensu bezpiecznika 25A bo
    w razie czego może nic nie zabepieczyć.

    Osobiscie chciałbym tam wsadzić *najmniejszy* bezpiecznik jaki dam radę
    użyć do takiej mocy. W dodaku instalacja na start będzie miała 3kW w
    szczycie ...

  • 2. Data: 2019-12-15 18:27:59
    Temat: Re: Falownik i zabezpieczenie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 16:57:51 UTC+1 użytkownik heby napisał:
    > Osobiscie chciałbym tam wsadzić *najmniejszy* bezpiecznik jaki dam radę
    > użyć do takiej mocy. W dodaku instalacja na start będzie miała 3kW w
    > szczycie ...

    Pakuj 16A. Jaki to falownik? Jak Fronius lub Solaredge to programowo
    będzie duszony na moc nominalną, wyżej nie pójdzie za diabła.

    L.

  • 3. Data: 2019-12-15 18:54:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/12/2019 18:27, Lisciasty wrote: