    Subject: Re: Zmiękczacz wody
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: collie <c...@v...pl>
    Date: Sun, 14 Jun 2020 16:54:11 +0200

    W dniu 14.06.2020 o 10:27, Myjk pisze:

    > Ps. na wodę do picia (do czajnika i lodówki) mam oddzielny ciąg -- tu
    > będzie inny uzdatniacz.

    Po co? Kranówa jest już uzdatniona przez dostawcę wody. Jeśli
    instalowanie zmiękczacza wody wykorzystywanej przez urządzenia
    domowe (CO, pralki, zmywarki itd.) ma sens ze względu na osadzanie
    się kamienia, to picie miękkiej wody już sensu nie ma ze względów
    zdrowotnych. Badania naukowe dowodzą, że dzięki twardej wodzie -
    czyli tej zawierającej magnez i wapń - zmniejsza się ryzyko
    zachorowania na chorobę wieńcową i inne schorzenia kardiologiczne.
    Kamień z czajnika można łatwo usunąć kwaskiem cytrynowym (to robi
    żona), do usuwania kamienia z ekspresu do kawy służy przypisany
    odkamieniacz (to robię ja). I chwatit.