    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Date: Sat, 05 May 2012 09:58:33 +0200
    <jnmvc5$php$1@inews.gazeta.pl> <jnv1i7$g05$1@inews.gazeta.pl>
    <jnv5ld$lkn$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@m...googlegroups.com>
    <e...@l...googlegroups.com>
    <op.wdryk2ja1cvm6g@lap>
    <9...@m...googlegroups.com>
    <op.wdr5aa0c1cvm6g@lap> <4fa3ee31$1$1318$65785112@news.neostrada.pl>
    <op.wdskrklf1cvm6g@lap>
    <b...@d...googlegroups.com>

    Dnia 05-05-2012 o 08:08:39 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

    > Wykonałem kolejne pomiary odczytując zużytą energię na liczniku z
    > którego rozlicza mnie elektrownia. Na liczniku mam, że 120 obrotów to
    > 1 kWh. Włączając odpowiednie odbiorniki i licząc czas obrotu w
    > stosunku do teoretycznego faktycznie uzyskałem mniejsze zużycie prądu
    > w stosunku do obliczeniowego - bez uwzględniania Cos fi. Zużycie
    > wychodzi jakieś 72 % obliczeniowego. Czyli uczciwie muszę przyznać, że
    > zużycie w trybie standby swoich urządzeń zawyżyłem o jakieś 30 %.
    Widzisz sam że odpowiednim miernikiem mocy uzyskujesz inne wyniki,
    to ci napisałem w 1 poście.

    > Innym zaskoczeniem okazało się dla mnie zużycie prądu przez PC. Moc wg
    > producenta wynosi do 1 kWh. Mnie w godzinę licznik wykazał 1,3 kWh
    Acha teraz widzę że machnąłem się o jedno zero co nie zmienia faktu
    że pomiar prądu i tak był zafałszowany.

    > (wraz z podnoszeniem temperatury rośnie ciśnienie w skraplaczu i pompa
    > zużywa coraz więcej prądu) - tak jakby tu licznik nie uwzględniał
    > żadnego cos fi.
    Cały czas uwzglednia, po prostu silnik przy mniejszym obciążeniu
    brał mniej mocy a jak ci ciśnienie rośnie to i pobór mocy także, a
    to co podaje producent to może średni pobór jest.

    > Mam teraz wątpliwość czy licznik prądu pracuje poprawnie - jeżeli
    > faktycznie w trybie standby cos fi powinien wynosić 0,1 a mnie
    > wychodzi 0,72 i pompa wykazuje zużycie jakby żywcem mnożyć natężenie
    Zwykłe liczniki cos fi niepokazują, pokazują moc czynną.

    > przez napięcie to chyba coś to jest nie tak.
    Ale zwykłe mnożenie nic nie daje bo silnik pobiera/generuje sporo mocy
    biernej
    i ona zależy także od obciążenia.

    > Jak można sprawdzić pracę
    > licznika prądu ?
    Innym licznikiem, najlepiej elektronicznym ale certyfikowanym np takim
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=76397&Miernik%20poboru%20energii%201-fazow
    y%20OR-01Y%20%20elektroniczny%20DIN&nadkat=&kat=ELEK
    TRONIKA%20DLA%20DOMU&nazwa=Liczniki%20Energii,%20Wat
    omierze

    a tu masz specjalnie przystosowany dla małych mocy
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=75187&Miernik%20poboru%20energii%20P9025%2
    0PEAKTECH%20(wypad%B3%20z%20ofwerty)%20watomierz&nad

    --
    Pozdr
    JanuszK