    Date: Sat, 05 Dec 2020 19:24:04 +0100
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Żywotność pompy ciepła

    heby pisze:

    > Więc kup tanie, małe pompy, dwie. Wlicz w koszty że po 5 latach jedna
    > padnie i jesteś 10kzł w plecy. Albo do przodu.

    Ale co to za rada?

    > Nie da się, przeciez wszystko zależy od tego jak masz zrealizowane
    > grzanie. Nie da sie wprost porównać kW, w pompie jeszcze ważne na jakiej
    > temperaturze te kW.

    Absolutnie nie. KW to kW i już. Jak nie zmienił się układ (instalacja,
    budynek, temperatury pożądane w nim) to nie ma znaczenia czy ten kW jest
    z węgla, gazu czy PC przecież.

    > Znam jedną pompę stojącą naście lat. Kosztowała majatek. Działa do
    > dzisiaj. Nie jest już produkowana, odpowiedniki szukałem kiedyś, były po
    > 30-40kzł. Mitsubishi bodaj, musiałbym przy jakiejś okazji właściciela
    > zapytać czy jeszcze pamieta co mu postawiono. Rzecz w tym jednak, że się
    > da zrobić coś trwałego. Ale czy na pewno trwałe i dużo droższe jest lepsze?

    U siebie też wybrałem mitsu jako klimatyzatory, ale nie jestem
    zadowolony. Może i trwałe, ale obecnie jest w reklamacji ze względu na
    wydajność.

    > Pompy nie wchodzą w tryb awaryjny. Modulują swoją moc. Wypytałem w tej
    > kwestii montera, jak mówi: stare, z kiepskim sterowaniem, miały tak
    > feler. Obecnie są falwoniki, nawet w najtańszym chińskim złomie. Obecnie
    > nieduża pompa ciepła + ogrzewanie podłogowe obywa się kompletnie bez
    > bufora (a to konkretna kasa jest).

    Tia... jasne. Tylko każda z ofert jakie dostałem zawierała pompę On/Off,
    jedna za dopłatą miała soft start. Może pomyliłeś z klimatyzatorami? Tam
    faktycznie inwertorowo jest.

    Miłego.
    Irek.N.