eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę. › Re: bezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę.
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: bezpieczeństwo kotła CO- prośba do specjalistów o poradę.
    Date: Thu, 8 Sep 2011 09:12:50 +0200

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cet9iulu8gjz$.blkh8o16qkx.dlg@40tude.net...
    > zapewne są, a do tego jest ta stara rura...

    > Ta rura ma chyba 115. Blacha podobno kwasoodporna, łączona na felc. Ze
    > starego kotła jest redukcja. Chciałbym mieć ten kocioł z zamkniętą
    > komorą,
    > ale jakoś w warunkach małego mieszkana o kubaturze 90m3 nie mam 100%
    > zaufania do układu rozdzielonego(Challenger miał wypadek, bo zawiodla
    > uszczelka...). Dlatego wolałbym układ koncentryczny.
    >
    > Możesz coś poradzić?
    > Warunki: góry /czasem wieje halny, więc kocioł musi się mu przeciwstawić=
> [...]

    Nie rozumiem Twoich obaw. Rura spalinowa idzie do komina - jest krótka i
    biegnie jak dotychczasowa rura spalinowa. Wypuszczając spaliny do komina fi
    115 mm nadciśnienie będzie tam mocno symboliczne. W małym kotle naściennym
    wentylator służy raczej do przewietrzania komory spalania niż do wytwarzania
    jakichś ciśnień w przewodzie spalinowym. Drugą rurą ciągniesz powietrze i
    ona "idzie" przez pomieszczenie. W niej jest podciśnienie i powietrze więc
    niegroźnie.
    Kocioł atmosferyczny który masz w tej chwili jest trylion razy bardziej
    niebezpieczny od tego z zamknietą komorą.
    Kondensacyjnego nie kupuj bo to kondensacja zachodzi przy temp wody rzędu 40
    st C, więc musiałbyś mieć większe grzejniki lub całe ogrzewanie oparte
    przede wszystkim o podłogówkę.
    Przy wyższych temperaturach kocioł taki pracuje jak zwyczajny kocioł - bez
    kondensacji.
    --
    Jackare