    Subject: Re: blat do łazienki z OSB
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 3 May 2018 09:19:53 +0200

    W dniu 2018-05-02 o 23:16, uciu pisze:
    > Bede robił blat wiszący w łazience - na nim ma być postawiona umywalka.
    >
    > Wymiary blatu 150x47.
    >
    > Wymysliłem sobie, ze zrobię go z płyty OSB.
    > Płytę np 20mm potnę na żądaną wielkosć i skleję 3 kawałki razem - jednocześnie je
    skręcają. Powstanie kanapka :-)
    > W ten sposób powstanie blat o grubości 60mm.
    > Na to pójdzie folia w płynie i potem klej i płytki.
    >
    > Jaki klej użyć do sklejania płyt OSB?
    >
    > Może jaki inny pomysł z czego zrobić blat?
    >
    > Profil i KG wydają mi się za słabe...
    >
    > uciu

    Ja u siebie miałem zrobiony taki blat z płyt GK i profili. Po oklejeniu
    płytkami całość tak się wzmocniła, że bez najmniejszego problemu można
    było na tym siadać.

    Ale półka była we wnęce zamocowana z 3 stron do ścian. Nie wiem jak Ty
    to chcesz mocować.

    Całość zrobiona z profili UD28. Dla usztywnienia przodu dałem jeszcze
    belkę złożoną z 2 profili UD28 wsadzonych jeden w drugi tak, aby
    utworzyły razem jeden profil kwadratowy.

    Na tą konstrukcję płyta od góry, płyta od dołu. Na rant także pasek GK.
    Sam GK tak usztywnił konstrukcję, że już mało co drgnęła ta konstrukcja
    pod naciskiem ręki, a po oklejeniu płytkami to można było na tym
    spokojnie usiąść czy stanąć. Wielokrotnie później na nim stawałem jak
    malowałem sufit.

    Płyta OSB też jest dobrym pomysłem. Jeżeli chodzi o sklejenie kolejnych
    warstw to najtaniej wyjdzie klej do parkietu. Nie baw się w jakieś tam
    żywice, bo nie wiadomo jak ona się będzie zachowywać. Czy czasem nie
    nastąpi skurcz żywicy i nie powygina płyt. Klej do parkietu jest
    wystarczająco mocny, a przy tym po wyschnięciu pozostaje elastyczny.
    Trzeba go rozłożyć równomiernie na całej powierzchni przy pomocy
    grzebienia (szpachelki z ząbkami).

    P.S. Jeżeli blat będziesz mocował tylko do jednej ściany to kup ze 3-4
    podpory (konsole)

    https://domwent.pl/userdata/gfx/8893a6f6e0163acf1041
    9d5ffce27ee4.jpg

    http://kominy.org.pl/wp-content/uploads/2014/07/file
    _7_43-1.jpg

    Trzeba je tylko mocno przymocować do ściany. Najlepiej przy użyciu kotew
    chemicznych. Wcześniej przed przykręceniem trzeba skuć słaby tynk i
    wyrównać płaszczyznę przy użyciu jakiejś mocnej zaprawy cementowej czy
    nawet kleju do płytek.

    Następnie do tych podpór wzdłuż ich boków trzeba przykręcić profile UD28
    (tu polecam blachowkręty samowiercące)
    http://www.ferrodo-poznan.com.pl/oferta/85#p230

    Następnie pomiędzy te profile trzeba wsunąć odcinki poprzeczne tak aby
    utworzyć kratownicę.

    Do tej kratownicy teraz można przykręcić płyty GK.

    Zamiast konsol można też użyć takiego profilu perforowanego,
    zamocowanego na zaprawę cementową w otworach wywierconych w ścianie. Ale
    musisz do tego mieć odpowiednie wiertło o takiej średnicy, żeby ten
    profil wszedł w otwór. No i będzie trochę zabawy, aby wszystko wyszło równo.