  • 1. Data: 2018-05-02 23:16:27
    Temat: blat do łazienki z OSB
    Od: uciu <a...@g...com>

    Bede robił blat wiszący w łazience - na nim ma być postawiona umywalka.

    Wymiary blatu 150x47.

    Wymysliłem sobie, ze zrobię go z płyty OSB.
    Płytę np 20mm potnę na żądaną wielkosć i skleję 3 kawałki razem - jednocześnie je
    skręcają. Powstanie kanapka :-)
    W ten sposób powstanie blat o grubości 60mm.
    Na to pójdzie folia w płynie i potem klej i płytki.

    Jaki klej użyć do sklejania płyt OSB?

    Może jaki inny pomysł z czego zrobić blat?

    Profil i KG wydają mi się za słabe...

    uciu

  • 2. Data: 2018-05-02 23:32:15
    Temat: Re: blat do łazienki z OSB
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 23:16:30 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Może jaki inny pomysł z czego zrobić blat?
    > Profil i KG wydają mi się za słabe...

    Moim zdaniem dobrze kombinujesz.

    Ja kiedyś ciotce zrobiłem wykafelkowany blat do stołu kuchennego z
    trzech warstw KG (płyty sklejane klejem gipsowym ale na grzebień, nie
    na placki). Stół ma do dzisiaj - taka kanapka z trzech KG i dwóch warstw
    kleju (no, a na to jeszcze poszła trzecia warstwa kleju i kafelki) okazała
    się mega sztywna i mocna :) Mieliśmy resztki kg i kleju więc jakoś tak
    wyszło ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-05-03 01:26:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ze wzgledu na powinowactwo do kleju jakim sa klejone plyty osb najodpowiedniejszy
    bedzie klej epoksydowy. Mozna zamiast kleju uzyc farby epoksydowej. Problemem przy
    klejeniu zawsze jest docisk klejonych elementow. Ty masz duze elementy i docisk
    bedzie problemem do kwadratu. Mozna gesto poskrecac wkretami do karton gipsu. Ale jak
    masz stara sprawna sprezarke do lodowki to posmarowane i zlozone elementy w worek z
    folii i sprezarka wyssac powietrze. Nic skuteczniejszego w warunkach amatorskich nie
    ma. Przy sprezarce od lodowki jakies 8 ton docisku uzyskasz. Pozostaje pytanie czy az
    tak dobrze sklejone jest Ci potrzebne. Nawet jak niepotrzebne to warto myk z
    podcisnieniem znac.

  • 4. Data: 2018-05-03 08:55:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 23:16:30 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Bede robił blat wiszący w łazience - na nim ma być postawiona umywalka.
    >
    > Wymiary blatu 150x47.

    Mam bardzo podobny
    Robiłem tak:
    Pręty żebrowane fi 10 lub fi 12 (nie pamiętam już) wbiłem co kilkanacie cm w
    nawiercone trochę mniejszej średnicy otwory w ścianie(u mnie suporeks), owinełem te
    pręty siatką rabitza(ale taka do ociepleń też by się nadała pewnie) tak że powstała
    cienka półeczka
    Od spodu szalunek, na to klej do płytek, uformowałem polkę,
    Po zdjęciu "szalunku" powstała pólka grubosci ze 4cm
    Obkleiłem płytkami i tak juz ponad 10 lat stoi na tym umywalka i jakies inne pierdoły
    https://ukladanieplytek-ndm.pl/realizacje/124-jasna-
    glazura-mozaika-i-wiszaca-polka
    Mniej więcej tak to wyszło tylko u mnie umywalka nablatowa jest a półka ma wymiary ok
    1,5x0,5m

  • 5. Data: 2018-05-03 09:19:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 23:16, uciu pisze:
> [...]
    > Na to pójdzie folia w płynie i potem klej i płytki.
    >
    > Jaki klej użyć do sklejania płyt OSB?
    >
    > Może jaki inny pomysł z czego zrobić blat?

    Ja u siebie miałem zrobiony taki blat z płyt GK i profili. Po oklejeniu
    płytkami całość tak się wzmocniła, że bez najmniejszego problemu można
    było na tym siadać.

    Ale półka była we wnęce zamocowana z 3 stron do ścian. Nie wiem jak Ty
    to chcesz mocować.

    Całość zrobiona z profili UD28. Dla usztywnienia przodu dałem jeszcze
    belkę złożoną z 2 profili UD28 wsadzonych jeden w drugi tak, aby
    utworzyły razem jeden profil kwadratowy.

    Na tą konstrukcję płyta od góry, płyta od dołu. Na rant także pasek GK.
    Sam GK tak usztywnił konstrukcję, że już mało co drgnęła ta konstrukcja
    pod naciskiem ręki, a po oklejeniu płytkami to można było na tym
    spokojnie usiąść czy stanąć. Wielokrotnie później na nim stawałem jak
    malowałem sufit.

    Płyta OSB też jest dobrym pomysłem. Jeżeli chodzi o sklejenie kolejnych
    warstw to najtaniej wyjdzie klej do parkietu. Nie baw się w jakieś tam
    żywice, bo nie wiadomo jak ona się będzie zachowywać. Czy czasem nie
    nastąpi skurcz żywicy i nie powygina płyt. Klej do parkietu jest
    wystarczająco mocny, a przy tym po wyschnięciu pozostaje elastyczny.
    Trzeba go rozłożyć równomiernie na całej powierzchni przy pomocy
    grzebienia (szpachelki z ząbkami).

    P.S. Jeżeli blat będziesz mocował tylko do jednej ściany to kup ze 3-4
    podpory (konsole)

    https://domwent.pl/userdata/gfx/8893a6f6e0163acf1041
    9d5ffce27ee4.jpg

    http://kominy.org.pl/wp-content/uploads/2014/07/file
    _7_43-1.jpg

    Trzeba je tylko mocno przymocować do ściany. Najlepiej przy użyciu kotew
    chemicznych. Wcześniej przed przykręceniem trzeba skuć słaby tynk i
    wyrównać płaszczyznę przy użyciu jakiejś mocnej zaprawy cementowej czy
    nawet kleju do płytek.

    Następnie do tych podpór wzdłuż ich boków trzeba przykręcić profile UD28
    (tu polecam blachowkręty samowiercące)
    http://www.ferrodo-poznan.com.pl/oferta/85#p230

    Następnie pomiędzy te profile trzeba wsunąć odcinki poprzeczne tak aby
    utworzyć kratownicę.

    Do tej kratownicy teraz można przykręcić płyty GK.

    Zamiast konsol można też użyć takiego profilu perforowanego,
    zamocowanego na zaprawę cementową w otworach wywierconych w ścianie. Ale
    musisz do tego mieć odpowiednie wiertło o takiej średnicy, żeby ten
    profil wszedł w otwór. No i będzie trochę zabawy, aby wszystko wyszło równo.

  • 6. Data: 2018-05-03 10:03:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Na to pójdzie folia w płynie i potem klej i płytki.
    >
    > Jaki klej użyć do sklejania płyt OSB?
    >
    > Może jaki inny pomysł z czego zrobić blat?

    Niepotrzebnie kombinujesz.
    Pomijając wątpliwą estetykę płyt OSB - proponuję kupić blat kuchenny. Są
    różnej grubości. Są odporne na wodę. W milionie kolorów. Po co wyważać
    otwarte drzwi?

    --
    MN

  • 7. Data: 2018-05-03 21:25:28
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Niepotrzebnie kombinujesz.
    > Pomijając wątpliwą estetykę płyt OSB - proponuję kupić blat kuchenny. Są
    > różnej grubości. Są odporne na wodę. W milionie kolorów. Po co wyważać
    > otwarte drzwi?

    Ja mam taki u siebie, najtańszy jaki był w markecie. Wycięli mi od razu
    dwa otwory na umywalki, położyłem go na dwu szafkach 80 cm. Glazurnik
    obłożył płytkami ze wszystkich stron. Po położeniu płytek na ścianie
    blat ma teraz 175x56x6 cm. Mam to 5 lat, często zalewam wodą, nic się
    nie dzieje. Kleił chyba na zwykły klej, nie przypominam sobie, żebym
    kupował jakiś specjalny.

  • 8. Data: 2018-05-04 20:01:03
    Od: "Nazwa" <adres>

    oglegroups.com...

    >Moim zdaniem dobrze kombinujesz.

    >Ja kiedyś ciotce zrobiłem wykafelkowany blat do stołu kuchennego z
    >trzech warstw KG

    To sie nazywa estetyka.

> [...]
    >kleju (no, a na to jeszcze poszła trzecia warstwa kleju i kafelki) okazała
    >się mega sztywna i mocna :) Mieliśmy resztki kg i kleju więc jakoś tak

    A, no chyba, ze ciotce cza było opchnąć odpady.

  • 9. Data: 2018-05-04 22:03:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 maja 2018 20:01:42 UTC+2 użytkownik Nazwa napisał:

    > To sie nazywa estetyka.

    Ale o co się czepiasz? Co za różnica z czego jest zrobiony blat jak jest
    z wszystkich stron obkafelkowany?

    > A, no chyba, ze ciotce cza było opchnąć odpady.

    Cóż - każdy według siebie patrzy. Jak jesteś pierdolnięty to tak też
    jak widać rozumujesz. Krótko mówiąc - spierdalaj.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2018-05-05 07:43:28
    Od: "Nazwa" <adres>

    oglegroups.com...

    >Ale o co się czepiasz? Co za różnica z czego jest zrobiony blat jak jest
    >z wszystkich stron obkafelkowany?

    Zrobiony z okafelkowania, do stołu, blat, właśnie tu różnica. Estetyczna.

    >Cóż - każdy według siebie patrzy. Jak jesteś pierdolnięty to tak też
    >jak widać rozumujesz. Krótko mówiąc - spierdalaj.

    Wrażliwiec. Jakiś problem z niską samooceną czy jak?