  • 1. Data: 2018-05-01 12:21:41
    Temat: Dobudówka - drewniana, czy murowana
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Chciałbym sobie dobudować małą (6-8m2) przestrzeń przy istniejącym,
    murowanym budynku - coś w rodzaju warsztatu do majsterkowania z dziećmi,
    skład narzędzi itp. Przestrzeń raczej nie będzie wcale, albo tylko
    okresowo dogrzewana (np. wczesną wiosną, czy na jesieni, w zimie zapewne
    nie). Czy w związku z powyższym dobudówkę robić murowaną, czy wystarczy
    drewniak? Przy drewniaku pewnie nie robiłbym jakiegoś specjalnego
    fundamentu, ale obawiam się, że wypełnienie ścian jakąś wełną skończy
    się jej destrukcją ze względu na brak ogrzewania. Przy murowanym więcej
    roboty - fundament, murowanie ścian itd, ale chyba lepiej sprawdzi się
    przy braku ogrzewania. Doradźcie coś proszę.

    Maciek

  • 2. Data: 2018-05-02 10:01:04
    Temat: Re: Dobudówka - drewniana, czy murowana
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 maja 2018 12:21:41 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > roboty - fundament, murowanie ścian itd, ale chyba lepiej sprawdzi się
    > przy braku ogrzewania. Doradźcie coś proszę.

    murowany, lub drewniany ale bez zadnej wełny, tak aby było drewno konstrukcyjne
    widac. Wtedy będzie trwałe na zasadzie starej stodoły dziadka.

    b.

  • 3. Data: 2018-05-02 11:09:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 02 May 2018 01:01:04 -0700, Budyń wrote:
    > murowany, lub drewniany ale bez zadnej wełny, tak aby było drewno
    > konstrukcyjne widac. Wtedy będzie trwałe na zasadzie starej stodoły
    > dziadka.

    Aby tylko to drewno konstrukcyjne nie dotykało ziemi. Wylać bloczki
    betonowe w grunt, do tego przymocować metalowe łapy i dopiero do tego
    mocować drewniany szkielet. Inaczej sprawa rozsypie się za 10 lat.

    Mateusz

  • 4. Data: 2018-05-02 15:16:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 10:01, Budyń pisze:
    > murowany, lub drewniany ale bez zadnej wełny, tak aby było drewno konstrukcyjne
    widac. Wtedy będzie trwałe na zasadzie starej stodoły dziadka.
    Po starej stodole dziadka to na jesieni wiatr pewnie hula, a ja
    chciałbym tego uniknąć, czyli wolałbym dechy zewnętrze, wewnątrz dechy
    albo karton gips, a do środka folię i wełnę. Przy nieogrzewanym jak
    rozumiem nie zda to egzaminu.
    Maciek

  • 5. Data: 2018-05-02 15:28:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 15:16:43 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > chciałbym tego uniknąć, czyli wolałbym dechy zewnętrze, wewnątrz dechy
    > albo karton gips, a do środka folię i wełnę. Przy nieogrzewanym jak

    Bo wełna niepotrzebna jak nieogrzewane pomieszczenie
    Daj szczelnie dechy i nie będzie wiatr hulał
    Albo jakies osb

  • 6. Data: 2018-05-02 17:18:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 15:16:43 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    Przy nieogrzewanym jak
    > rozumiem nie zda to egzaminu.

    otóż to. Murowany zrób.

    b.

  • 7. Data: 2018-05-02 17:51:29
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A pomyślałeś ze ocieplenie działa w 2 strony? W zimie będzie temp wyższa niż na
    zewnątrz bo cis ciepła z domu wyjdzie, a czasem można włączyć grzejnik i na
    jesień/wiosnę coś porobić. W lecie zabezpieczy przed upałem. Mam tak odstawiona
    werandę i nic się nie dzieje z powodu braku ogrzewania. Rok stało bez ocieplenia i w
    zimie było zauważalnie chłodniej a w lecie cieplej.

  • 8. Data: 2018-05-03 15:06:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 17:51, Piotrek Paradysz pisze:
> [...]
    werandę i nic się nie dzieje z powodu braku ogrzewania. Rok stało bez ocieplenia i w
    zimie było zauważalnie chłodniej a w lecie cieplej.
    Otóż to. Na izolacji zależy mi raczej ze względu na lato. Na jesieni
    powierzchnię 6m2 to byle farelką w parę minut zagrzeję, ale jeśli na
    lato będę musiał odpalać klimatyzator, żeby wejść do środka, to na co mi
    taki warsztacik :-)

    Maciek

  • 9. Data: 2018-05-03 15:11:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 17:18, Budyń pisze:
    > W dniu środa, 2 maja 2018 15:16:43 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Przy nieogrzewanym jak
    > otóż to. Murowany zrób.
    Ok, to jeden problem rozwiązany. Druga sprawa: do takiego "budynku"
    przytulonego do ściany, który będzie miał wymiary powiedzmy 1.5 x 4 m i
    wysokość z 2.5 m mam robić normalny fundament - zbrojona ława, metr
    betonu/bloczków w ziemię, czy można to załatwić w jakiś bardziej
    symboliczny sposób? Co najlżejszego na ściany? Pewnie pustaki jakieś?

    Maciek

  • 10. Data: 2018-05-03 15:30:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.05.2018 o 15:11, Maciek pisze:
> [...]
    > betonu/bloczków w ziemię, czy można to załatwić w jakiś bardziej
    > symboliczny sposób? Co najlżejszego na ściany? Pewnie pustaki jakieś?

    absolutnie nie traktuj tego co napiszę jako poradę, ale pamiętam, że gdy
    była dyskusja o domu z kontenerów, padło hasło że tak małe budowle
    (100m2 ?) można też postawić na gołej ziemi bez fundamentów. ale jeszcze
    raz piszę - nie traktuj tego na serio. ja się nie znam.

    ToMasz