  • 1. Data: 2018-05-02 10:30:03
    Temat: deska elewacyjna - jak łączyć na długości + rogi?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Domek/altankę na ogródku działkowym będę sobie obijał deseczką
    elewacyjną z zewnątrz (stara konstrukcja, zrywam powyginane płyty
    pilśniowe 7mm i zamiast nich deseczka sosnowa z promocji). Więc bez
    żadnych ekstrawagancji ale jak już zrobić to żeby spokój był na dłużej.

    Tylko taka zagwozdka - deska ma 3 metry długości a np. jedna ściana
    3,5m, druga ściana 4,6m w tym dzrwi. Deski pióro-wpust.
    Kłaść jak panele (docinać i reszta na początek), czy równo i w miejscu
    łączenia pokryć listewką? Nigdy tego nie robiłem. Nie wiem jak to też
    będzie pracowało, szpary itp. (choć uzupełniłem dziury w tej pilśni
    jakimś kitem czy silikonem do parkietów i pomalowałem, i to się kurde
    drugą zimę już trzyma).
    Narożniki z kolei na równo i uzupełnić pionową deską czy zamek starać
    się robić - choć pewnie lepiej deska, bo bardziej odporna będzie na
    warunki niż krawędź deski elewacyjnej.

    Po impregnacie na wierz co polecacie na zewnątrz pomalować? lazura? olej?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez