  • 1. Data: 2018-05-05 10:47:21
    Temat: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Koleżka stawia chatę na płycie, pełna wanna z xps-eps
    pod spodem, izolacja łączona z ociepleniem ścian itp.
    W projekcie ma na płycie dodatkowe 12 cm styro, jak zakładam
    na kanalizę, wodę i inne takie. Trochę bez sensu odcinać
    płytę i pozbawiać się magazynu energii, pytanie czy zamiast
    tego styro możnaby tam sypnąć np. piachu albo jakąś mieszankę
    cementu z czymś? Czy to się nie uda?

    L.

  • 2. Data: 2018-05-05 13:32:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 10:47, Lisciasty pisze:
> [...]
    > płytę i pozbawiać się magazynu energii, pytanie czy zamiast
    > tego styro możnaby tam sypnąć np. piachu albo jakąś mieszankę

    Magazyn energii w płycie leżącej na gruncie?
    No chyba, że chcesz zbudować na niej Igloo.

  • 3. Data: 2018-05-05 14:21:15
    Od: s...@g...com

    On Saturday, May 5, 2018 at 10:47:22 AM UTC+2, Lisciasty wrote:
> [...]
    > płytę i pozbawiać się magazynu energii, pytanie czy zamiast
    > tego styro możnaby tam sypnąć np. piachu albo jakąś mieszankę

    jesli to nie drewniak to moze nie ma co szukać tej akumulacyjnosci, wynalazki typu
    piasek trzeba przemyśleć. Moze beton po prostu.

    b.

  • 4. Data: 2018-05-05 14:25:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > płytę i pozbawiać się magazynu energii, pytanie czy zamiast
    > tego styro możnaby tam sypnąć np. piachu albo jakąś mieszankę

    Czy ten koleżka nie potrafi przewidywać dalej niż do wbicia następnej
    łopaty w ziemię?

    Nie mógł zastanowić się przed wykonaniem tej "pełnej wanny"? Nie dość,
    że przepłacił to teraz ma do rozwiązania problemy nieznane innym.

    --
    MN

  • 5. Data: 2018-05-05 17:42:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 maja 2018 13:32:46 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
    > Magazyn energii w płycie leżącej na gruncie?
    > No chyba, że chcesz zbudować na niej Igloo.

    Nie na gruncie tylko na styropianie.

    L.

  • 6. Data: 2018-05-05 17:43:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 maja 2018 14:25:23 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nie mógł zastanowić się przed wykonaniem tej "pełnej wanny"? Nie dość,
    > że przepłacił to teraz ma do rozwiązania problemy nieznane innym.

    Taki miał projekt a ja z tym nie dyskutuję, pytanie było o co innego.

    L.

  • 7. Data: 2018-05-05 20:20:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > płytę i pozbawiać się magazynu energii, pytanie czy zamiast
    > tego styro możnaby tam sypnąć np. piachu albo jakąś mieszankę

    Ile tego xps-eps ma pod płytą?

    Jak grube wylewki na tych 12cm styropianu?

  • 8. Data: 2018-05-05 20:31:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 5 maja 2018 20:20:20 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Ile tego xps-eps ma pod płytą?
    >
    > Jak grube wylewki na tych 12cm styropianu?

    Patrząc od dołu:
    - chudziak 10cm
    - 5cm xps
    - folia PE
    - 20cm xps w strefie brzegowej szer. 1m
    - folia PE
    - płyta 25cm
    - 12 cm EPS
    - wylewka 4cm (ale to raczej do zmiany, bo ma być podłogówka)
    - panele czy inne cośtamy

    Trochę się machnąłem, myślałem że wszędzie 20 cm grubości pod płytą,
    ale to tylko w warstwie brzegowej. Tak czy siak pytanie pozostaje,
    póki co jeszcze budowa się nie zaczęła, można kombinować.
    Może dać 5cm więcej XPS a wywalić ten EPS? O ile się da.
    Aha, powierzchnia płyty prawie równa 100m2.

    L.

  • 9. Data: 2018-05-05 20:46:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 5 maja 2018 20:31:37 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Może dać 5cm więcej XPS a wywalić ten EPS? O ile się da.
    > Aha, powierzchnia płyty prawie równa 100m2.

    jesli budowa sie nie zaczeła to niech przeprojektuje bo to wcale ciekawie nie
    wygląda. Moze płytę bez izolacji pod spodem zrobić, za to na płycie dac duzo zwykłego
    styropianu.
    tyle ze sciany musza byc ciepłe z ytonga jakiegos.

    b.

  • 10. Data: 2018-05-05 20:57:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 20:31, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Może dać 5cm więcej XPS a wywalić ten EPS? O ile się da.
    > Aha, powierzchnia płyty prawie równa 100m2.

    Skoro 5cm XPS to będzie za słaba izolacja. Trzeba wziąć pod uwagę, że
    XPS w zależności od klasy potrafi być 2-3 krotnie droższy, a dodatkowo
    konstruktor dobiera jego klasę, grubość do obciążenia budynkiem, bo od
    tego zależy ugięcie. Tak więc z tym dodawaniem XPS-a to bez projektanta
    odradzałbym taką samowolkę, bo później może się okazać lipa.

    Co do wylewki 4cm to pod podłogówkę jest to stanowczo za mało. Powinno
    być przynajmniej 8cm i wcale nie upierałbym się żeby kombinować z
    piaskiem, bo 8cm wylewki daje naprawdę sporo akumulacyjności cieplnej.