  • 1. Data: 2018-05-07 11:42:06
    Temat: Monitoring- dobór obiektywów
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jako ze tem,at fotografia, obiektywów itp jest mi obcy prosze o poradę z jakim
    obiewktywem kamera będzie optymalna
    Standardowo w sprzedaży są kamery do monitoringu z obiektywami 2,8mm, 3,6mm, 4mm, 6mm
    ,8mm, 12mm
    Z jakim obiektywem kamerę dobrac do ponizszych sytuacji:

    1. Kamera ma pokazywać obraz okolic furtki i domofonu. Kamera zamontowana na elewacji
    na wysokości ok 2,5metra do furtki odległość ok 7-8m
    Tu najbardziej zależy na rozpoznaniu osoby która stoi za furtką. Furtka niska wiec
    twarzy nie zasłania

    2. Ta kamera miała by do "obserwacji" obszar prostokąta o wymaiarach 6*10m
    Zamontowana na wysokości 2,5metra na rogu tego obszaru
    Tu najlepiej aby jak największa część tego terenu była w zasięgu tej kamery

    3. Ta kamera ma monitorować bok domu. Obszar o szerokości 5m długości ok 11m. Kamera
    na wysokości 2,5-3metry na rogu tego obszaru

    4. Kamera nad drzwiami wejściowymi(mini kamera ukryta w czujce/lampie wiszącej nd
    drzwiami. Tu maja być widoczne osoby podchodzace do drzwi

    Jakie obiektywy będą optymalne w wyzej opisanych sytuacjach?
    Aby odpowiedzieć, kliknij tutaj

  • 2. Data: 2018-05-07 13:23:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Im ogniskowa dluzsza tym bardziej obiektyw przybliza ale kosztem zmniejszenia kata
    widzenia obiektywu.

  • 3. Data: 2018-05-07 14:06:45
    Temat: Re: Monitoring- dobór obiektywów
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.05.2018 11:42, Kris wrote:
    > Tu najbardziej zależy na rozpoznaniu osoby która stoi za furtką.

    W doborze ogniskowych nie doradzę ale wiem, że jakość obrazowania kamery
    także jest ważna. Nawet nie ilość pixeli ale jakość właśnie.
    Mam 3 kamery ip i ta 4Mpix rejestruje obraz mniej wyraźny niż 3Mpix

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2018-05-08 11:34:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 maja 2018 11:42:09 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jakie obiektywy będą optymalne w wyzej opisanych sytuacjach?
    > Aby odpowiedzieć, kliknij tutaj

    Jeszcze jedno pytanie:
    Rejestartor ma wejście esata/usb
    Mam w domu dysk hdd 500giga sata 3,5
    Pewnie jakaś przejściówkę potrzebuję z sata na seata
    http://allegro.pl/kabel-esata-usb-do-sata-dysk-2-5-s
    sd-0-5m-i6651419420.html
    Takie cudo się nada?

  • 5. Data: 2018-05-08 21:33:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-08 o 11:34, Kris pisze:

> [...]
    > Rejestartor ma wejście esata/usb
    > Mam w domu dysk hdd 500giga sata 3,5
    > Pewnie jakaś przejściówkę potrzebuję z sata na seata

    Nie nada się, to jest kabel do dysków 2,5 cala, które mają zasilanie
    tylko 5V, dyski 3,5 cala potrzebują 5V i 12V.
    Więc albo taki zestaw:
    http://allegro.pl/zasilacz-molex-sata-do-dyskow-hdd-
    i-napedow-cd-dvd-i7327996133.html
    http://allegro.pl/kabel-zasilania-molex-sata-15-cm-k
    b26-i6840235298.html
    http://allegro.pl/kabel-esata-sata-1m-i7228259277.ht
    ml

    albo drożej, taka kiszeń:
    http://allegro.pl/kabel-esata-sata-1m-i7228259277.ht
    ml
    i kabel esata-esata
    https://www.morele.net/inline-kabel-esata-2-50cm-nie
    bieski-27905b-552193/
    lub kabel USB.

  • 6. Data: 2018-05-09 10:14:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    6mm ,8mm, 12mm
    > Z jakim obiektywem kamerę dobrac do ponizszych sytuacji:

    ja to robiłem tak: na rysunku sprawdzałem potrzebny kąt widzenia a potem spośród
    dostępnych obiektywów dobierałem najlepszy. Ogniskowa niewiele mówi, ale w danych
    powinieneć mieć i kąt widzenia.

    b.

  • 7. Data: 2018-05-09 10:55:55
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 09.05.2018 o 10:14, Budyń pisze:
> [...]
    dostępnych obiektywów dobierałem najlepszy. Ogniskowa niewiele mówi, ale w danych

    jeśli chińczyk podaje jakieś parametry, kąt _samego_ obiektywu, a nie
    podaje matrycy, to na 99% sprawdzał to na 960p 1/3 cala. więc na 720
    obiektyw będzie bardziej wąski, na 1080p bardziej szeroki. tak ja mam
    kupując kamery od jednego producenta/dostawcy. choć przy wszelkich
    "kombinacjach" z interpolacją to co napisałem nie będzie prawdą.

    ToMasz

  • 8. Data: 2018-05-12 17:17:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.05.2018 o 11:42, Kris pisze:
    > Tu najbardziej zależy na rozpoznaniu osoby która stoi za furtką.

    A za furtką jest "przestrzeń publiczna" czy jeszcze teren należący do
    posesji? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-05-13 07:13:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 17:17:11 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A za furtką jest "przestrzeń publiczna" czy jeszcze teren należący do
    > posesji? ;-)

    A jakie to ma znaczenie?

  • 10. Data: 2018-05-13 15:38:13
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Ty nie patrz na milimetry ogniskowej - ty patrz na rozmiar przetwornika.
    Zakładając, że masz w miarę przeciętną kamerę z przetwornikiem 1/3", to
    poziomy wymiar pola obrazowego będzie gdzieś w okolicy 5.7 mm. Pionowy -
    a to zależy, czy przetwornik 4/3 czy 16/9.

    I dopiero ze stosunku ogniskowej do wymiaru pola obrazowego wyliczasz kąt.

    --
    Darek