  • 11. Data: 2018-05-13 19:39:28
    Temat: Re: Monitoring- dobór obiektywów
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.05.2018 o 07:13, Kris pisze:
    > A jakie to ma znaczenie?

    Art. 23 KC, art. 81 prawa autorskiego

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-05-13 19:50:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    >> A jakie to ma znaczenie?
    >
    > Art. 23 KC, art. 81 prawa autorskiego

    Mylisz rozpowszechnianie z rejestrowaniem. Dopóki rejestrujesz, a nie
    rozpowszechniasz to nie łamiesz prawa. Możesz takie nagranie
    wykorzystywać tylko i wyłącznie do swoich celów. Jeżeli chcesz
    upowszechnić to musisz mieć zgodę osoby, która jest zarejestrowana na
    nagraniu.

    Art. 81.

    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Użycie w sądzie nie jest rozpowszechnianiem. Sąd może uznać taki dowód w
    sprawie, ale nie musi.

  • 13. Data: 2018-05-13 20:04:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.05.2018 o 19:50, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > wykorzystywać tylko i wyłącznie do swoich celów. Jeżeli chcesz
    > upowszechnić to musisz mieć zgodę osoby, która jest zarejestrowana na

    Zgoda.

    Ale art. 23 KC

    "Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć,
    swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, *wizerunek*, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach."

    Jest niezależny od tego czy rozpowszechniasz czy nie. Jeżeli monitoring
    obejmuje drogę publiczną i codziennie przechadzającemu się tamtędy
    sąsiadowi się to nie podoba, to może Cię poprosić o zmianę ustawień kamer.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2018-05-13 22:02:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > monitoring obejmuje drogę publiczną i codziennie przechadzającemu się
    > tamtędy sąsiadowi się to nie podoba, to może Cię poprosić o zmianę

    Źle rozumiesz ten zapis. To, że coś pozostaje pod ochroną prawa to
    znaczy tylko tyle, że jeżeli zostaną naruszone któreś z ww praw to organ
    ścigania ma obowiązek ścigać.

    W przypadku "wizerunku" naruszenie prawa następuje po nieuprawnionym
    rozpowszechnianiu tego wizerunku.

  • 15. Data: 2018-05-14 07:25:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.05.2018 o 22:02, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > ścigania ma obowiązek ścigać.
    >
    > W przypadku "wizerunku" naruszenie prawa następuje po nieuprawnionym

    A jak obraz obejmuje okno sypialni sąsiada, to dopóki sąsiad nie
    znajdzie wideo na YT to nie ma nic do gadania?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-05-14 07:53:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.05.2018 07:25, Mateusz Bogusz wrote:
    > A jak obraz obejmuje okno sypialni sąsiada, to dopóki sąsiad nie
    > znajdzie wideo na YT to nie ma nic do gadania?

    To nie jest przestrzeń publiczna, jak "za furtką".

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2018-05-14 09:20:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 07:25:29 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A jak obraz obejmuje okno sypialni sąsiada, to dopóki sąsiad nie
    > znajdzie wideo na YT to nie ma nic do gadania?
    A jak gapie się ja a nie kamera w okno sypialni sąsiada to ma on coś do gadania?

  • 18. Data: 2018-05-14 12:25:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.05.2018 09:20, Kris wrote:

    > A jak gapie się ja a nie kamera w okno sypialni sąsiada to ma on coś do gadania?

    Taką sprawę w sądzie najprawdopodobniej się przegra i trzeba będzie
    kamerę przestawić. Gdzies już taki przypadek był.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2018-05-14 12:36:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 12:25:09 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Taką sprawę w sądzie najprawdopodobniej się przegra i trzeba będzie
    > kamerę przestawić. Gdzies już taki przypadek był.

    Ale jak ja bym się notorycznie gapił?
    Znaczy w oknie siedział i wzrok skierowany w okno sypialni sąsiada?
    Bo to nie różni się wiele od gapienia przez kamerę

  • 20. Data: 2018-05-14 18:52:44
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > obejmuje drogę publiczną i codziennie przechadzającemu się tamtędy
    > sąsiadowi się to nie podoba, to może Cię poprosić o zmianę ustawień kamer.

    Gógle sobie jeżdżą po Świecie i filmują. Raz, że nikt się tym nie
    przejmuje, dwa że nie do końca wiadomo co faktycznie mają a co udostępniają.
    Z drugiej strony Street View w takich Niemczech nie działa własnie
    dlatego, że mieszkańcy protestowali.