    From: margol <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: bok - wiatrownica na dachu, dylemat
    Date: Tue, 15 Jan 2013 10:49:45 +0100

    W dniu 2013-01-15 08:57, Irek N. pisze:
    > Wykonawca zaproponował mi 2 rozwiązania.
    > Jedno klasyczne, w którym blacha boczna (wiatrownica) jest na tyle duża,
    > że zasłania przynajmniej połowę pierwszego rzędu blachodachówki od góry.

    Lepiej jak zasłania troche więcej niż połowę, czyli kończy się w miejscu
    w którym fala opada w przeciwnym kierunku.

    > Drugie takie, że to blachodachówka leży na wiatrownicy, ale okucie jest
    > podwójne, pod blachodachówką jest jeszcze jedna blacha - odwadniająca
    > brzeg.

    Rozwiązanie podobne do tego stosowanego w koszach, w niektórych
    warunkach w powstających szczelinach lubią zbierać się liście.

    Mnie bardziej podoba się pierwsze rozwiązanie, bo nie widać krawędzi
    blachy, zwłaszcza tej ciętej ręcznie.

    mg