    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowanie domu - koncepcja
    Date: Tue, 2 Feb 2021 20:08:37 +0100

    On 2021-02-02 18:11, budynPL wrote:
    > Od wschodu teoretycznie dałoby się jeszcze jakąś dobudówkę dołożyc (dlatego tam
    unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w przyszłości oceniam marniutko, chyba nikt
    tego nie zrobi.

    w 2.3 wygospodarowałbym jednak okno dachowe, to jeden panel różnicy, ale
    ja nie lubię jak jest ciemno

    kuchniosalony miałem i w poprzednim i w obecnym domu, preferuję ale mają
    istotne minusy, pomijając już nawet kwestię naprawdę dobrego wyciągu
    ciężko oddzielić czynności kuchenne od salonowych i vice versa

    osobiście zdecydowanie doświetliłbym salon z drugiej strony, w przypadku
    ewentualnej rozbudowy zamurować się da, a wykuwać specjalnie nie będziesz...

    jako pesymista z natury przygotowałbym też kotłownię do potencjalnej
    możliwości wstawienia pieca i prawdopodobnie wstawił nadproże żeby łatwo
    dało się zrobić dostęp z zewnątrz

    wygospodarowałem sobie też centralnie miejsce na pion techniczny którym
    mogę puścić dowolną instalację od piwnicy aż na poddasze bez generalnego
    remontu

    pod siebie przesunąłbym też drzwi do kotłowni do drzwi wejściowych żeby
    przenieść ewentualne schody do środka, ale to już zależy czy to domek
    dla emeryta czy młodych i zwinnych, chociaż posadzka w kotłowni poniżej
    poziomu domu to dla mnie też jakiś plus na wypadek wycieku z instalacji,
    chociaż przy pc to nawet mój wrodzony pesymizm wzrusza ramionami ;)