  • 1. Data: 2021-02-02 18:11:11
    Temat: budowanie domu - koncepcja
    Od: budynPL <b...@g...com>

    siedze w domu i rysuję, taka koncepcja budynku mi wyszła
    https://zapodaj.net/10aaa84cbe50d.jpg.html
    https://zapodaj.net/d8671a0d37105.jpg.html
    https://zapodaj.net/b79f784873e00.jpg.html

    żeby na grupie budowlanej było o budowie zapraszam do komentowania,
    nie wykluczam wykorzystania rozsądnych pomysłów.

    Jest jakaś szansa, że to pójdzie do realizacji metodą chałupniczą
    jak mój poprzedni https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    Dach południowy pod fotowoltaikę, ogrzewanie powietrzną pompą ciepła.
    Od wschodu teoretycznie dałoby się jeszcze jakąś dobudówkę dołożyc (dlatego tam
    unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w przyszłości
    oceniam marniutko, chyba nikt tego nie zrobi.

    b.

  • 2. Data: 2021-02-02 18:41:41
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.02.2021 o 18:11, budynPL pisze:
> [...]
    >
    > żeby na grupie budowlanej było o budowie zapraszam do komentowania,
    > nie wykluczam wykorzystania rozsądnych pomysłów.

    Na pierwszy rzut oka, to górna łazienka powinna być jaknablizej nad
    dolną, żeby wyeliminować piony z rurami.

  • 3. Data: 2021-02-02 19:28:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.02.2021 o 18:11, budynPL pisze:
    > siedze w domu i rysuję, taka koncepcja budynku mi wyszła
    > https://zapodaj.net/10aaa84cbe50d.jpg.html
    na 100% ma być szkieletowy tak jak ten pierwszy?
    dlaczego pytam. otóż narysowałes "stodółkę" z bardzo dużą powierzchnią
    dachu. (wiem że pod panele, ale pominimy to)
    Czy gdybyś narysował kostkę, o tej same powierzchni "mieszkaniowej" z
    betonowym płaskim dachem, było by taniej czy drożej? Konstrukcja dachu
    musiała by byś mocnejsza, ale dach mniejszy i mniej ocieplenia

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-02-02 19:33:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:11 budynPL <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > (dlatego tam unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w przyszłości
    > oceniam marniutko, chyba nikt tego nie zrobi.

    Nie wiem dla kogo ten dom - ale ja w sypialni mam własną łazienkę i
    garderobę i będę tego bronił jak niepodległości.
    Druga sprawa salon - w taki sposób otwarty na kuchnię może być słabo
    użyteczny. Ja bym się na takie rozwiązanie niezdecydował.
    Nie ma żadnej "ogólnej" garderoby (pom. gospodarcze na pietrze?) - gdzie
    walizki, plecaki, namioty, lodówki turystyczne, narty, kaski, choinka,
    światełka, maszyna do szycia :-) itp? Ja mam dwie osobne "garderoby" -
    jedna sportowo/gospodarcza, druga ubraniowa - teraz zrobiłbym większe.

    TG

  • 5. Data: 2021-02-02 19:39:29
    Temat: [OT] Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.02.2021 o 18:11, budynPL pisze:
    > siedze w domu i rysuję, taka koncepcja budynku mi wyszła
> [...]

    W czym robisz rysunki ?

  • 6. Data: 2021-02-02 19:49:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:11 budynPL <b...@g...com> pisze:

    > siedze w domu i rysuję, taka koncepcja budynku mi wyszła
> [...]

    ta góra mi nie pasuje, rozumiem, że ten korytarz do też doświetlenie, ale
    dokleiłbym łazienkę i pom. gospodarcze do pokoju 2.2 i wstawił na
    korytarzu okno dachowe (tam gdzie nie masz foto). Łazienka przy pokoju,
    pom. ze skosem.

    TG

  • 7. Data: 2021-02-02 19:59:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w przyszłości
    > oceniam marniutko, chyba nikt tego nie zrobi.

    Całkiem fajny projekt.
    Na dole koniecznie zrobiłbym ścianę między salonem i kuchnią. Mam taką z
    dwuskrzydłowymi drzwiami chowanymi w ścianę. Na co dzień są otwarte, ale
    jak trzeba - zamknięte.

    Na dole połączyłbym łazienkę i W-C w jedno. W-C prawie na środku salonu
    jest mało przyjazne dla użytkownika. I dla podsłuchujących też. Na dole
    nie jest potrzebna tak duża łazienka z wanną. Lepiej pod schodami zrobić
    schowek na odkurzacz, albo coś.

    Na górze za to W-C bym oddzielił. Koniecznie! Duża łazienka 10 m2 po
    podłodze i do tego W-C 1-1.5 m2. Nawet kosztem tego pomieszczenia
    gospodarczego.

    Usunąłbym całkiem okna dachowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć
    okna w ścianach szczytowych

    --
    MN

  • 8. Data: 2021-02-02 20:02:58
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 2 lutego 2021 o 18:41:43 UTC+1 nadir napisał(a):

    > Na pierwszy rzut oka, to górna łazienka powinna być jaknablizej nad
    > dolną, żeby wyeliminować piony z rurami.

    zgoda, ale nie widze możliwości - dach południowy bedzie bez okien to tam próbuję
    zmieścić pomieszczenia bez okien

    >na 100% ma być szkieletowy tak jak ten pierwszy?

    tak, bo to możemy zrobić sami - umiemy a ma być tanio. Bo na drogo mnie nie stać.
    Zapewne jakies fragmenty zlecimy fachowcom, ale im mniej tym lepiej. To
    jeszcze do przeanalizowania, bo w koncu człowiek nie młodnieje

> [...]
    >betonowym płaskim dachem, było by taniej czy drożej? Konstrukcja dachu
    >musiała by byś mocnejsza, ale dach mniejszy i mniej ocieplenia

    u mnie sie nie da kostki bo miejscowy plan wymaga dachu skośnego 35 do 45 stopni
    A w budynku z poddaszem objętość użytkowa w stosunku do ilości matariałów
    wychodzi korzystnie.

    >Nie wiem dla kogo ten dom - ale ja w sypialni mam własną łazienkę i
    garderobę i będę tego bronił jak niepodległości.

    a na mnie kręcą głową że dajęze dużo ubikacji :)

    >Druga sprawa salon - w taki sposób otwarty na kuchnię może być słabo
    użyteczny. Ja bym się na takie rozwiązanie niezdecydował.

    też w zasadzie kiedyś mi sie nie podobało - ale u syna tak jest i się sprawdza

> [...]
    światełka, maszyna do szycia :-) itp? Ja mam dwie osobne "garderoby" -
    jedna sportowo/gospodarcza, druga ubraniowa - teraz zrobiłbym większe.

    nad jętkami jest pewna przestrzeń strychowa, wysoka tak ok 1,6

    >W czym robisz rysunki ?

    w coreldraw :-) Wiem - dziwne, nawet sobie ostatnio kupiłem jakiś program
    ale nie da rady (bo pewnie nie umiem).

    >ta góra mi nie pasuje, rozumiem, że ten korytarz do też doświetlenie,

    to jest konsekwencja tej planowanej rozbudowy - gdyby co to te drzwi balkonowe
    byłyby przejściem na poddasze tej dobudówki. Moze i przekombinowałem.

    >dokleiłbym łazienkę i pom. gospodarcze do pokoju 2.2 i wstawił na
    korytarzu okno dachowe (tam gdzie nie masz foto).

    korytarz nie graniczy ze skosami, nie da sie okna zrobic dachowego,
    jesli masz cos innego na mysli walnij rysuneczek

    qurcze, fajnie o budowlance w koncu pogadać :-)

    b.

  • 9. Data: 2021-02-02 20:08:37
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-02 18:11, budynPL wrote:
    > Od wschodu teoretycznie dałoby się jeszcze jakąś dobudówkę dołożyc (dlatego tam
    unikam okien) - ale szansa na rozbudowę w przyszłości oceniam marniutko, chyba nikt
    tego nie zrobi.

    w 2.3 wygospodarowałbym jednak okno dachowe, to jeden panel różnicy, ale
    ja nie lubię jak jest ciemno

    kuchniosalony miałem i w poprzednim i w obecnym domu, preferuję ale mają
    istotne minusy, pomijając już nawet kwestię naprawdę dobrego wyciągu
    ciężko oddzielić czynności kuchenne od salonowych i vice versa

    osobiście zdecydowanie doświetliłbym salon z drugiej strony, w przypadku
    ewentualnej rozbudowy zamurować się da, a wykuwać specjalnie nie będziesz...

    jako pesymista z natury przygotowałbym też kotłownię do potencjalnej
    możliwości wstawienia pieca i prawdopodobnie wstawił nadproże żeby łatwo
    dało się zrobić dostęp z zewnątrz

    wygospodarowałem sobie też centralnie miejsce na pion techniczny którym
    mogę puścić dowolną instalację od piwnicy aż na poddasze bez generalnego
    remontu

    pod siebie przesunąłbym też drzwi do kotłowni do drzwi wejściowych żeby
    przenieść ewentualne schody do środka, ale to już zależy czy to domek
    dla emeryta czy młodych i zwinnych, chociaż posadzka w kotłowni poniżej
    poziomu domu to dla mnie też jakiś plus na wypadek wycieku z instalacji,
    chociaż przy pc to nawet mój wrodzony pesymizm wzrusza ramionami ;)

  • 10. Data: 2021-02-02 20:14:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 19:59, Marcin N pisze:

> [...]
    > gospodarczego.
    >
    > Usunąłbym całkiem okna dachowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć

    Przeprojektowałbym jeszcze wiatrołap i kotłownię:
    wiatrołap jest za wąski więc pomniejszyć kotłownię. Drzwi do korytarza
    zrobiłbym wpuszczane w ścianę między kotłownią i łazienką. Latem one i
    tak są zawsze otwarte (zimą prawie zawsze) więc po prostu nie
    przeszkadzają. Tak mi doradzono 5 lat temu na tej grupie i tak zrobiłem
    - i jest super.

    --
    MN